۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

اعدام یک روزنامه نگار اصلاح طلب به اتهام جاسوسی


فعالان در تبعید : بنا بر گزارشهای ارسالی به ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” ؛ صبح امروز آقای محمد حیدری , روزنامه نگار و کوروش احمدی , فعال سیاسی در محوطه زندان اوین به دار آویخته شدند. اتهام این دو جاسوسی و همکاری با موساد و سیا اعلام شده است .


محمد حیدری ,از فعالان ملی مذهبی و از همکاران بنیاد دکتر علی شریعتی است , فعالیت های حرفه ای روزنامه نگاری خود را با «خرداد» به مدیرمسئولی عبدالله نوری شروع کرد. گزارش های تاریخی و سیاسی وی بعدا در «فتح»، «یاس نو»، «وقایع اتفاقیه»، «نوروز»، «شرق» و بسیاری دیگر از روزنامه های اصلاح طلب منتشر شد.

محمد حیدری در آخرین یاداشت خود در وبلاگ زمستان نوشته است: “ما تنها از استبداد بیزاریم. لابد برمی‌خورد این حرف به بازجوی محترم که «خب! از استبداد بیزاری؟ باش. به ما چه ارتباطی دارد. ما که مستبد نیستیم. مملکت گل و بلبل است و بحران هم که اصلا وجود ندارد و همه‌ی مردم هم راضی‌اند و هیچ ظلمی هم نشده است. اگر هم خدای نخواسته ظلمی شده باشد اتفاق ناخواسته‌ای است و خودسرانه بوده…عجب! چطور شد که باهوش‌ترین و باسوادترین‌ها و بهترین جوانان و پیران مخالف شما شدند؟ بسیاری از عزیزترین دوستان ما اکنون ماه‌هاست که در زندانند و البته هیچ نکرده‌اند و فقط از استبداد بیزارند. هیچ ایرادی بر شما وارد نیست؟ رها کنید دوستان ما را. احمد زیدآبادی مگر چه کرده است؟ عماد بهاور، کیوان صمیمی، مسعود باستانی، بهمن احمدی، عیسی سحرخیز، هنگامه شهیدی، و بسیاری دیگر…ستمگری چه کمکی می‌کند به حل بحرانی که خود ساخته‌اید؟”

گفتنی است محمد حیدری، روزنامه‌نگار اصلاح طلب پیشتر، در نامه ای به دادستان تهران، با اشاره به آشنایی‌اش با رضا شهابی در زندان، به شرح وضعیت او پرداخته و ضمن یادآوری آنچه در جریان اعتصاب منجر به فوت هدی صابر رخ داد، از جعفری دولت آبادی خواسته بود تا دیر نشده و تا فاجعه دیگری به‌وقوع نپیوسته، به خواسته‌ی حق و قانونی رضا شهابی توجه کند و همچنین درخواست دوستانش را که از او می‌خواهند اعتصاب غذایش را پایان دهد و سلامتی‌اش را حفظ کند به گوش او برساند.