۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

کره شمالی سه موشک هدایت شونده پرتاب کرد

توکیو،28 اردیبهشت،خبرگزاری «ریا نووستی»/ کره شمالی روز سه شنبه سه موشک هدایت شونده با برد کوتاه را پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری"رنهاپ" با استناد به بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی،دو موشک از سه موشک فوق الذکر صبح شنبه و موشک سوم بعداز ظهر شنبه پرتاب شد.



احتمال می رود که موشک ها از سواحل شرقی کره شمالی پرتاب شده و به دریای ژاپن افتاده باشند.

دولت ژاپن پرتاب موشک های کره شمالی را تایید کرد اما خاطرنشان ساخت هیچکدام از آنها به آبهای ساحلی ژاپن نیفتاده است.

یادآور می شود اخیرا تنش در شبه جزیره کره شدت یافته بود. پیونگ یانگ هشدار داده بود که در صورت تحریکات نظامی بر اساس قوانین زمان جنگ پاسخ خواهد داد. سئول هم اعلام کرده بود  که طرح وارد کردن ضربات پیشگیرانه در صورت بروز خطر مستقیم برای امنیت خود را تدوین کرده است.

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی 28 مارس دستور داده بود نیروهای موشکی پیونگ یانگ برای حمله احتمالی به یگان های ارتش امریکا و پایگاه های نظامی این کشور در کره جنوبی و اقیانوس آرام در حالت آماده باش قرار بگیرند.

دیرتر اطلاع داده بودند پیونگ یانگ موشک های خود در شمال کره شمالی را از حالت آماده باش

کره شمالی در اوایل مارس به نشانه اعتراض به رزمایش مشترک بزرگ ابعاد آمریکا و کره جنوبی از تمام موافقت نامه های منع تعرض و غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره با سئول صرفنظر کرده و همچنین توافق های متارکه جنگ را برای پایان جنگ سالهای 1953 ـ 1950 با آمریکا منعقد کرده بود، فاقد اعتبار اعلام نمود. علاوه بر این پیونگ یانگ تهدید کرد به خاک آمریکا ضربه هسته ای وارد سازد.

پیونگ یانگ در سال 2005 خود را قدرت هسته ای نامید و در سالهای 2006 و 2009 و 2013 میلادی آزمایشات هسته ای انجام داد. در قطعنامه های شماره 1718 و 1874 شورای امنیت سازمان ملل متحد از کره شمالی درخواست شده که آزمایشات هسته ای و موشکی را قطع کرده و به مذاکرات در باره غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره باز گردد. در این قطعنامه ها همچنین تحریم هایی از جمله تحریم های بانکی علیه پیونگ یانگ وضع شده است.