۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

آخرین وداع یک زوج در حال مرگ قلب جهانیان را به درد آورد


آخرین وداع یک زوج در حال مرگ زیر آوار یک ساختمان در بنگلادش486700_175463875947193_958418916_n
یک کارخانه ۸ طبقه کارخانه پوشاک حدود دو هفته پیش در داکا پایتخت بنگلادش فروریخت و بیش از ۱۱۰۰ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.
تسلیما اختر، عکاس و فعال محلی که این عکس را گرفته در مصاحبه با روزنامه نروژی “وی.جی” گفت: “عکس را به این علت گرفتم تا شرایط واقعی و عینی کارگران بیچاره کشورم را به جهانیان نشان دهم.”
وی افزود:” وقتی که ساختمان ۸ طبقه “رانا پلازا” فروریخت، من تمام مدتی که عملیات نجات ادامه داشت در آنجا حضور داشتم و شاهد بیرون آوردن قربانیان از زیر آوار بودم اما به محض اینکه چشمانم به این زوج که تنها نیمی از بدنشان از زیر آوار بیرون بود و خون سر و صورت آنها را پوشانده بود از آنها عکس گرفتم.
وی افزود در این عکس بطور وضوح می توان دید این زن و مرد در آخرین لحظات زندگی همدیگر را بغل گرفته و بطور غم انگیزی از یکدیگر وداع کردند.
گفتنی است که صنایع البسه و نساجی بنگلادش سالانه ۱۲ میلیارد دلار برای این کشور درآمد تولید می کند. نظر به ارزان بودن نیروی کار در بنگلادش شرکت های مشهور تولید و توزیع لباس جهان سفارشات خود را به تولیدی های بنگالی می دهند. به همین دلیل کارگران این بخش در شرایط بسیار سختی مشغول به کار هستند . بنگلادش در ۶ سال اخیر شاهد حداقل ۸ حادثه بزرگ و کوچک از این نوع بوده است.