۱۳۹۲ خرداد ۱۱, شنبه

فراخوان 18 شخصيت برجسته اروپايي و آمريكايي: پرونده اشرف و ليبرتي را از کوبلر بگيريد

يوروپين ويس چاپ بروكسل
30مه 2013(9خرداد92)
فراخوان 18 شخصيت برجسته اروپايي و آمريكايي
كه از اشرف بازديد كرده اتد به آمريكا و ملل متحد

اقدامات کوبلر در ليبرتي بايد در دادگاه بررسي شود
 ما آماده ايم دراين داد گاه شهادت بدهيم

پرونده اشرف و ليبرتي را از کوبلر بگيريد
وبه کميسارياي عالي پناهندگان بدهيد
 ساكنان را به اشرف برگردانید


بيانيه كميته بين المللي در جستجوي عدالت
ما امضا کنندگان اين بيانيه در سالهاي 2003 تا 2008 هنگامي که حفاظت ساکنان اشرف برعهده نيروهاي ايالات متحده بود، از اين کمپ ديدن كرده ايم و در موارد متعدد و به طور کامل براي چند روز با ساکنان صحبت كرده ايم.
 ما هم چنين وضعيت کمپ ليبرتي را طي هجده ماه گذشته از نزديک دنبال كرده ايم و در بررسي موضع نماينده ويژه سازمان ملل متحد مارتين کوبلر، که رياست هيئت همياري سازمان ملل در عراق (يونامي) را برعهده دارد، به اين نتيجه تلخ رسيديم که هدف واقعي کوبلر بستن کمپ اشرف به هر قيمت، و از بين بردن سازمان مجاهدين خلق ايران، اپوزيسيون اصلي  رژيم  توتاليترحاکم بر ايران، است.
در جلسه استماع کنگره آمريکا، آقاي  طاهر بومدرا مقام ارشد پيشين سازمان ملل متحد در عراق، تحت سوگند فاش کرد که تصميمات يونامي در اشرف در نخست وزيري عراق و سفارت  حكومت ايران اتخاذ ميشود.
تنها در پايان 2011 و آغاز 2012، کوبلر پنج بار با سفير ايران در عراق،حسن دانايي فر، که از فرماندهان به خوبي شناخته شده نيروي قدس است، ملاقات كرده و در مورد اشرف رايزني كرده اند.
پس از اين جلسات، کوبلر دريك بي خانمانسازي اجباري به زندان ليبرتي منتقل كرد. او به ساکنان وعده داد که ليبرتي از استانداردهاي بشردوستانه برخوردار است و آنها در ليبرتي امنيت خواهند داشت و به سرعت به کشورهاي سوم منتقل خواهند شد. متاسفانه  بزودي ثابت شد که قولهاي توخالي بود
در جلسات و مصاحبه هاي مختلف، کوبلر ادعا کرده بود که نيمي از ساکنان پس از انتقال آنها به ليبرتي به ايران باز خواهند گشت. هنگامي که اين اتفاق نيفتاد، با استفاده از کارکنان خود به عنوان ناظران يونامي، فشاررا  بر ساکنان دو چندان كرده است.
آشنايي ما با ساکنان ليبرتي، مکالمات تلفني با آنها و مطالعه گزارش روزانه ليبرتي از يکسو، و رفتار مکرر کوبلر از سوي ديگر ما را به اين نتيجه ميرساند که به احتمال قوي او نه تنها مجري اهداف سازمان ملل متحد نيست، بلکه به بازيچه دست مقامات و رژيمهايي تبديل شده که قصد از بين بردن ساکنان را دارند.
با توجه به موارد فوق، ما تاكيد مي كنيم كه:
- تنها هدف "ساکنان ليبرتي اين است که ميهن خود را آزاد کنند و اين طبيعي است که آنها به هرقيمتي انحلال يا نابود کردن سازمان خود را نپذيرند.
-آنها در حرکت ايران به سوي دموکراسي و ثبات، جلوگيري از افراط گرايي و جنگ داخلي، عاملي تعيين کننده هستند
-اقدامات انجام شده توسط کوبلر و کارکنان وي در ليبرتي مجرمانه است و بايد در يک دادگاه صالح مورد بررسي قرار گيرد. ما آماده ايم كه در اين دادگاه شهادت بدهيم.
يک تفاوت واقعي بين اقدامات کوبلر، و ديگر اشتباهات سازمان ملل در رواندا، سربرنيتسا و سريلانکا وجود دارد. زير در مورد اشرف و مارتين کوبلر، موضوع، بسيار فراتر از ترس يا سهل انگاري، يک تباني آشکار با عاملان سرکوب و محاصره است.
ما مصرانه از ايالات متحده آمريكا و سازمان ملل ميخواهيم که:
- مارتين کوبلر را از پرونده اشرف و ليبرتي برکنار كنند و مسئوليت را به کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل بسپارند
- ساکنان براي برخورداري از حفاظت و امنيت نسبي بلادرنگ به اشرف برگردانده شوند
- ما خواهان ايجاد يك هيئت تحقيق بين المللي براي بازنگري در اقدامات کوبلر هستيم. نتيجه حقيقات آنها بايد در اختيار عموم قرار بگيرد.