۱۳۹۲ مرداد ۳, پنجشنبه

جنگ روانی اطلاعات رژیم علیه شهروند خبرنگاران

دیگربان: یک مقام آگاه امنیتی هشدار داده که سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی با ارسال‌ کنندگان گزارش‌های خبری تصویری به «شبکه‌های بیگانه» برخورد خواهند کرد.


هشدار وی روز چهارشنبه (دوم امرداد) در گفتگو با سایت امنیتی «باشگاه خبرنگاران جوان» به «شهروند خبرنگاران» ایران داده شده است.

این مقام امنیتی که هویتش فاش نشده٬ از فعالیت‌های «شهروند خبرنگاران» در ایران با عنوان «جاسوسی» برای کشور‌های غربی یاد کرده است.

وی ادعا کرده که «سرویس‌های جاسوسی غرب» با حمایت از فعالیت‌های شهروندی در زمینه اطلاع‌رسانی سه هدف عمده را دنبال می‌کنند.

این مقام گفته سرویس‌های مذکور پس از جمع‌آوری اطلاعات رایگان٬ بخشی از آن‌ها را در اختیار نهاد‌های اطلاعاتی قرار داده و بخشی دیگر را به منظور «سیاه‌نمایی» منتشر می‌کنند.

وی همچنین افزوده سرویس‌های جاسوسی پس از شناسایی افراد «مستعد» در این زمینه٬ آن‌ها را «تحت فشار» قرار می‌دهد تا «جاسوسی» و «مزدوری» کنند.

این مقام امنیتی ادامه داده این سرویس‌ها «سعی دارند سازمان‌های اطلاعاتی ایران را با انبوهی از افراد و سوژه‌هایی که خبر، عکس و فیلم برای رسانه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غرب می‌فرستند، مواجه کنند.»

وی در پایان هشدار داده است: «قطعا ارسال اطلاعات کشور از هر نوعی برای بیگانگان و در هر پوششی که باشد عملی مجرمانه است و با ارسال‌کنندگان اطلاعات برخورد می‌کنیم.»

هشدار این مقام امنیتی نشانه روشنی از راه‌اندازی جنگ روانی علیه شهروند خبرنگارانی است که در سال‌های اخیر در امر اطلاع‌رسانی نقش فعالی ایفا کرده‌اند.

مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی با وجود تمام تلاش‌ها تاکنون نتوانسته‌اند مانع فعالیت شهروند خبرنگاران در ایران شوند.