۱۳۹۲ مرداد ۳, پنجشنبه

محرومیت از تحصیل برای فعال دانشجویی

حمید بیدار، فعال دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد.


بنابر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، کمیته ی انضباطی دانشگاه علم و صنعت در ادامه اقدامات غیرقانونی و برخوردهای انضباطی با فعالین دانشجویی، طی حکمی عجیب، یکی از دانشجویان این دانشگاه را ۷ ماه بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم کرده است.

کمیته ی انضباطی دانشگاه علم و صنعت پیش تر آقای بیدار را به بهانه ی شرکت و سازماندهی تجمعات دانشجویی سال ۸۸ در دانشگاه علم و صنعت، به ۲ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم کرده بود.

علت صدور این حکم «ارتباط با ورودی های جدید دانشگاه و برگزاری جلسات نشست و هم اندیشی در صحن دانشگاه» عنوان شده که از سوی کمیته ی انضباطی دانشگاه مصداق “عدم رعایت مقررات دانشگاه، شرکت در تجمع بدون مجوز و تحریک دانشجویان” قلمداد شده است.
حکم دو ترم محرومیت از تحصیل حمید بیدار، فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر، شامل ترم دوم نیمسال تحصیلی ۹۰-۹۱ (ترمی که این فعال دانشجویی فارغ التحصیل شده) و ترم اول نیمسال ۹۱-۹۲ می شود.

جلسه ی تفهیم اتهام این دانشجو، خرداد ماه امسال برگزار شد. لازم به ذکر است که طبق قانون، کمیته ی انضباطی دانشگاه موظف است یک ماه بعد از صدور حکم بدوی حکم قطعی را صادر کند. در صورتی که این حکم هفت ماه پس از صدور حکم بدوی و پنج ماه پس از فارغ التحصیلی وی صادر شده است.