۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

وحشیگری اسلامگرایان مصری؛ تعدادی کشته

بنا به گزارشها، در جریان درگیری اعضای اخوان المسلمین با نیروهای پلیس مصر تعدادی کشته و مجروح شدند.


هواداران اخوان المسلمین تعداد کشته شدگان را 31 نفر اعلام کرده‌اند اما هنوز منبع مستقلی این موضوع را تایید نکرده است.

درهمین حال برخی رسانه های مصری تعداد کشته شدگان را 7تا 9نفر اعلام کرده اند این رسانه تعداد زخمی ها را 200نفر برآورد کرده اند. 

نیروهای ارتش و پلیس مصر همچنین تلاش شبانه گروهی از هواداران اخوان المسلمین را برای حمله به سفارت عربستان در قاهره ناکام گذاشتند.

این گروه سعی داشتند در واکنش به مواضع عربستان علیه اخوان المسلمین و کمک های مالی و نفتی این کشور به مصر در پس از سقوط محمد مرسی از سمت 
ریاست جمهوری، به کارکنان سفارت عربستان در قاهره حمله و سفارتخانه را به آتش بکشند.


پذيرش واقعيت يا اعلام جهاد

یک تحليلگر مصری گفته بیش از 70 مصری‌ها مخالف اخوان المسلمین هستند. پذيرش واقعيت يا اعلام جهاد؛ دو راه‌كار پيش‌روی اخوان المسلمين است.

اشرف بيومی، تحليلگر برجسته مصری درباره آينده اخوان‌المسلمين گفت: اخوان‌المسلمين اكنون در برابر يك دوراهی قرار دارد و مجبور هستند تا يك راه را برای خود انتخاب كند زيرا راه سومی وجود ندارد كه راه نخست اين است كه واقعيت موجود را بپذيرند و با مشاركت در دولت موقت خود را برای انتخابات آينده آماده كنند و به خاطر تمام اشتباهاتی كه طی يك سال اخير مرتكب شدند از مردم مصری عذرخواهی كنند و راه دوم كه بسيار خطرناك است، اعلام جهاد عليه دولت و ملت مصر و به‌كارگيری خشونت برای تحقق اهدافشان است كه در چنين حالتی اخوان‌المسلمين بدون شك با شكست سختی مواجه خواهد شد زيرا ارتش مصر امروز از حمايت مردمی گسترده ای در اين كشور برخودار است و قطعا خواهد توانست كه كنترل اوضاع اين كشور را به خوبی در دست بگيرد.