۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

یورش گارد زندان اوین و کرج به بند زندانیان مسیحی

سلول زندانیان مسیحی و عقیدتی سیاسی در زندانهای اوین و کرج به دلیل بازرسی مورد هجوم وحشیانه گارد امنیتی زندان قرار گرفت.


به گزارش « محبت نیوز» روز پنجشنبه گذشته 27 تیرماه سالجاری برابر با 18 جولای 2013 بیش از 150نفر از نیروهای گارد زندان اوین در ساعات اولیه بامداد به بند 350 این زندان که بیشتر از زندانیان سیاسی و عقیدتی تشکیل شده است هجوم اورده و پس از تفتیش بدنی و اخراج زندانی ها از اتاقهایشان تحت عنوان بازرسی، به تخریب و بهم ریختن وسایل و سرقت اشیاء زندانیان پرداختند.

" بر اساس پیامی که از زندان اوین در اختیار «محبت نیوز» قرار گرفت، علاوه بر زندانیان سیاسی، سلول‌های زندانیان مسیحی مرکب از فرشید فتحی ، مصطفی بردبار، علیرضا سیدیان و سعید عابدینی کشیش ایرانی‌‌تبار ساکن آمریکا که در اتاق پنج  بند 350 زندانی می باشد نیز مورد این هجمه قرار گرفته و علاوه بر تخریب اموال شخصی، این نیروها به تخریب تاسیسات این بند از جمله باز کردن کولرها، کندن داکت ها عبور کابل های برق و... پرداختند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که از تعدادی سرباز زندان قزل‌حصار و تعدادی از سربازان زندان اوین برای کمک به نیروهای امنیتی زندان اوین استفاده شد و آن‌ها تحت دستور آقای قبادی رییس حفاظت زندان اوین اقدام به بازرسی بدنی با اسکنر دستی و تفتیش بدنی با دست و به صورت نامتعارف و توهین آمیز نمودند.

این نوع برخورد توهین آمیز تاکنون بی‌سابقه بوده و مامورین و سربازان پس از تفتیش بدن اقدام به نقض حریم خصوصی زندانیان و جستجو در وسایل آنان نموده و باعث به هم ریختگی و مفقود شدن وسایل شخصی زندانیان شدند.

گفتنی است زندانیان مسیحی در بند 350 زندان اوین از جمله افرادی هستنند که به خاطر اعتقادات و باورهای مسیحی اشان در زندان بسر می برند. فرشید فتحی و علیرضا سیدیان با حکم شش سال حبس و سعید عابدینی با حکم 8 سال در حال گذراندن دوران محکومیت شان هستند و دیگر زندانی نوکیش مسیحی مصطفی بردبار نیز پس از انجام دادگاهی در انتظار نتیجه رای و حکم دادگاه می باشد که نامبرده پس از گذشت 8 ماه همچنان در زندان بسر می برد.

- یورش ماموران به سلول بهنام ایرانی  - زندان کرج

در تازه ترین اقدام توسط نیروهای رژیم جمهوری اسلامی غروب روز دوشنبه ۳۱ تیرماه (22 جولای 1392) به سلول زندانی عقیدتی "بهنام ایرانی"  و دیگر زندانیان هم بندش در زندان کرج یورش بردند و به بازرسی و تخریب وسائل آنان پرداختند.

" بهنام ایرانی" در این یورش به دلیل اعتراض به عملکرد نیروهای زندان با تهدید سلول انفرادی مواجه شد و این در حالی است که یورشهای وحشیانه و غیر انسانی بصورت مستمر علیه سلول این زندانی عقیدتی وهمبندیانش صورت می گیرد. گفته شده تنها در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ بار به این سلول یورش برده اند.

این بار اولی نیست که زندانیان عقیدتی به دلیل پافشاری بر عقیده و اعتقادات دینی و مذهبی خود اینگونه مورد آزار قرار میگیرند و بارها این رفتار حکومت اسلامی مورد انتقاد فعالان حقوق بشر و جوامع بین المللی قرار گرفته و انان این رفتار خشونت امیز را که با هدف آزار و ایجاد فضای رعب و وحشت صورت میگیرد محکوم کرده اند.

شایان ذکر است " بهنام ایرانی" از دگر اندیشان مذهبی موسوم به مسیحیان غیر تثلیثی است که  در بند دوم سالن هفت ندامتگاه کرج  در حال گذراندن محکومیت شش ساله است . وی در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل مسکونی‌اش بازداشت شد.