۱۳۹۲ تیر ۱۱, سه‌شنبه

نفوذ هکر ۱۴ساله به سيستم‌های بانکی در ایران

نوجوان ۱۴ساله اي که سيستم هاي امنيتي چند بانک دولتي و غيردولتي را هک کرده بود، اعتراف کرد: مي خواستم به بانک ها ثابت کنم که حفره امنيتي دارند! 

به گزارش خراسان، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان رضوي، روز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي با بيان اين مطلب، افزود: به دنبال اعلام شکايت چند بانک دولتي و خصوصي مبني بر دسترسي غيرمجاز فرد يا افرادي به برخي از اطلاعات بانک، رسيدگي به اين پرونده به سرعت در دستور کار پليس قرار گرفت. 



سرهنگ سيدمحسن عرفاني اضافه کرد: با توجه به اهميت موضوع، کارشناسان پليس فتا پس از چند ساعت جست و جو در فضاي مجازي موفق شدند با استفاده از شگردهاي فني ردپاي نوجوان ۱۴ساله اي را در اين ماجرا پيدا کنند. 

وي تصريح کرد: متهم اين پرونده در يک عمليات پليسي دستگير و به پليس فتا هدايت شد. وي که با مشاهده دلايل و اسناد انکارناپذير از دستگيري خود شوکه شده بود، اعتراف کرد: براي اين که ادعاي خودم نسبت به وجود حفره هاي امنيتي در سيستم بانک ها را ثابت کنم، اقدام به هک اين سيستم ها کردم اما راه درستي را براي نشان دادن نبوغ و مهارت خودم انتخاب نکردم.