۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

اقدام آمریکا نه علیه اسد که علیه رژیم تهران است

سایت امنیتی مشرق: اکنون مبرهن است که مفاهمه امنیتیِ مورد نظر استراتژیست های آمریکایی نه علیه «اسد» و «پوتین» که علیه جمهوری اسلامی ایران شروع شده است. الآن ما درست وسط یک "تنبیه کوچک نظامی"  - لفظی که «انستیتو واشنگتن در سیاست خاور نزدیک» به کار بُرد- هستیم و اگر قرار است، جوابی برای یک تنبیه بی مورد داشته باشیم؛ باید کاملاً پُرصلابت، قاطعانه و مقتدر باشد.

«اوباما»، «نتانیاهو» و مشاورین شان چند ماهی می شود که مدام تکرار می کنند: "همه گزینه ها روی میز است"، این مسئله مهم نیست زیرا آنها هم باید بدانند که برای «حیفا»، «تل آویو»، «عَمّان» و همه هدف های ثابت و متحرّک آمریکایی- عربی در «آسیای غربی» (خاورمیانه) و «خلیج فارس» نیز؛ "همه گزینه ها روی میز است".



تشخیص اینکه واکنش «جمهوری اسلامی» و اهرم های نیابتی اش، رسمی باشد یا نباشد بر عُهده مسئولین امنیت ملّی کشور است، ولی یک چیز عین روز روشن است؛ اینکه "سناریوی پدافندی محور مقاومت" در مقابل "سناریوی آفندی محور غربی- عربی" باید متوازن، بازدارنده و یک به یک باشد. 

شاید تا روزی که «اوباما» ماشه حمله هوایی را بچکاند وقت باشد، شاید هم اصلاً الآن این کار را نکند ولی استراتژیست های نظامی او باید بدانند؛ اگر به اشتباه این بازی شروع شد، سناریویی هست که نقطه به نقطه جواب خواهد داد، «تل آویو» در برابر «بوشهر»، «فُردو» در برابر «دیمونا» و قص علی هذا.