۱۳۹۲ مرداد ۲۴, پنجشنبه

حمایت مردم مصر از برچیدن بساط ویروس های اسلامی

رئیس‌جمهور موقت مصراعلام کرد که از امشب به مدت یک ماه در مصر وضعیت فوق‌العاده حاکم خواهد بود و از شهروندان این کشور خواست به مقررات منع رفت و آمد احترام بگذارند.

اجرای مقررات منع رفت و آمد در قاهره و تعدادی از استان های مصر در چارچوب اعمال وضع فوق العاده در این کشور آغاز شده است.

دولت موقت مصر دلیل این تصمیم را تهدید نظم و امنیت ملی کشور و یورش گروه‌های افراطی به ساختمان‌های دولتی و خصوصی و جلوگیری از به بارآوردن خسارت‌های بیشتر عنوان کرده است.



از سوی دیگر ارتش مصر تاکید کرد که با متخلفان با شدت و قاطعیت برخورد خواهد کرد. 

همزمان سخنگوی جبهه نجات ملی مصر گفت این گروه از مداخله نیروهای امنیتی برای برچیدن تحصن حامیان مرسی در قاهره بر اساس اراده و تمایل مردم مصر حمایت کرده است.

سخنگوی جبهه نجات ملی مصر گفت این گروه از مداخله نیروهای امنیتی برای برچیدن تحصن حامیان مرسی در قاهره بر اساس اراده و تمایل مردم مصر حمایت کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، خالد داوود در گفتگو با این شبکه گفت تظاهرات و تجمع های حامیان اخوان المسملین بر خلاف ادعاهای آنها ، مسالمت آمیز نبوده است و شواهد نیز این موضوع را ثابت می کند.

وی گفت گروه اخوان المسملین و طرفداران محمد مرسی به مدت چهل روز مناطق مرکزی شهر قاهره را تصرف و زندگی مردم عادی را فلج کرده اند.

وی گفت این افراد در چهل روز گذشته هزاران نفر به منطقه رابعه العدویه منتقل کرده اند و در کمپ های آنها مواردی از شکنجه و خشونت گزارش شده است .

وی گفت در این مدت حامیان مرسی برای تصرف تجهیزات و مراکز متعلق به ارتش مصر تلاش کرده اند و چنین مراکزی حمله کرده اند و با مردم عادی مصر به زدو خورد پرداختند.

وی افزود هیچ کشوری در جهان چنین اقداماتی را تحمل نمی کند و تحصن حامیان مرسی در رابعه العدویه غیرقانونی بوده است.

وی گفت عفو بین الملل نیز از بروز خشونت ها و شکنجه افراد در محل تحصن حامیان مرسی در قاهره گزارش داده بود . حامیان اخوان المسلمین هر فرد مظنون را بازداشت می کردند و تحت شکنجه قرار می دادند. تصور نمی کنم چنین اقداماتی را بتوان مسالمت آمیز توصیف کرد .

وی گفت آنها یعنی حامیان اخوان المسملین مرتکب اقدامات خشونت امیز مانند حمله به کلیساها و مراکز دولتی می شوند و این گروه را نمی توان مسالمت جو نامید.