۱۳۹۲ مرداد ۱۴, دوشنبه

دادگاه برادران کردپور؛ قاضی با صدور وثیقه موافقت نکرد

فعالان در تبعید: چهارشنبه 14 مرداد ، اولین جلسه دادگاه آقایان ” مسعود و خسرو کردپور ، پس از حدود 4 ماه بازداشت در اداره اطلاعات مهاباد و ارومیه ؛ در  دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار شد.


بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید” ، اولین جلسه دادگاه برادران کردپور ظهر امروز پایان یافت .

با توجه به عدم موافقت قاضی با صدور وثیقه در جلسه امروز ؛  تا جلسه بعدی دادگاه که حدود 2 ماه دیگر می باشد؛ برادران کردپور روانه زندان شدند.

گفتنی است خسرو کردپور، مدیر آژانس خبری موکریان، در تاریخ 17 اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود باداشت و به اداره اطلاعات همان شهر منتقل شد دو روز بعد برادر وی “مسعود کردپور”، که برای پیگیری وضعیت خسرو به اداره اطلاعات مهاباد مراجعه می کند بازداشت می شود. برادران کردپور پس از ده روز در اواخر اسفندماه سال گذشته به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و به مدت 100 روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه نگهداری می شوند و از یکماه گذشته به زندان مرکزی مهاباد انتقال داده شده اند.

عباس جمالی یکی از وکلای مدافع برادران کردپور ؛ پیشتر از تفهیم اتهاماتی سنگین به این دو برادر روزنامه نگار خبر داده بود ، بطوریکه بنا به اظهار وی ؛  خسرو کردپور، به اتهام، 1- محاربه و فساد فی الارض از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور 2- توهین به مقام رهبری 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ؛ و “مسعود کردپور” به اتهام، 1- اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور 2- توهین به مقام رهبری 3- فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ؛ تفهیم اتهام شده اند.