۱۳۹۲ مرداد ۲۶, شنبه

کارخانجات تولید فرآورده‌های دارویی به مرز تعطیلی رسیده‌اند

به دلیل مشکلات بوجود آمده پس از صدور بخش نامه سازمان جنگل‌ها و مراتع، ۱۲ کارخانه تولید فرآورده‌های دارویی در استان‌های فارس، کرمان و کرمانشاه به مرز تعطیلی رسیده‌اند.

جلیل مغازه‌ای رییس اتحادیه صادر کنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌ها درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با گلایه از بخش‌نامه‌ سازمان جنگل‌ها و مراتع اظهار اشت: متاسفانه این سازمان با بخش نامه‌ای که اخیرا صادر کرده مشکلات زیادی را برای صادر کنندگان گیاهان دارویی به وجود آورده است.



وی ادامه داد: بخش نامه سازمان جنگل‌ها به رغم وجود اجازه بهره‌برداری از مراتع، صادرات محصولات مراتع را منوط به مجوز دوباره کرده است که بسیار وقت گیر و زمان بر است و مراحل اداری عملا باعث شده که صادرات قطع شود.

مغازه‌ای با اشاره به مشکلات بسیاراین صنعت افزود: به دلیل تحریم‌ها کشورهای اروپایی و امریکایی از خرید داروهای گیاهی و فرآورده‌های آن خودداری می‌کنند، به همین دلیل صادرات کشور از طریق شرکت‌هایی در ترکیه و دوبی صورت می‌گیرد اما به دلیل تحریم، صادر کنندگان نمی‌توانند پول خود را دریافت کنند.

وی گفت: مشکل دیگر صادرات گیاهان دارویی افزایش هزینه‌های حمل و نقل است به‌طوریکه کرایه ماشین‌های حمل بار ۵ برابر شده است، امیداست که وزیر جدید به این موضوع رسیدگی کند و اجازه ندهد با بخش نامه‌های داخلی مشکلات این صنعت مضاعف شود.