۱۳۹۲ مهر ۴, پنجشنبه

روسیه: ناتو به دنبال تکرار سناریوی لیبی در سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی در حاشیه یک نمایشگاه نظامی در این کشور از تلاش ناتو برای تکرار سناریوی لیبی در سوریه خبر داد.

به گزارش تسنیم، سرگئی ریابکف تاکید کرد: برخی کشورهای عضو ناتو به دنبال تکرار سناریوی لیبی در سوریه هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی در حاشیه نمایشگاه بین المللی سلاح و ادوات جنگی در شهر نیجنی تاگل روسیه افزود: برخی کشورهای عضو ناتو با فعالیت های خود اصول مشخص شده از سوی شورای امنیت را نقض کرده اند و به دنبال تکرار سناریوی لیبی در سوریه هستند.

وی تاکید کرد: مسکو با این اقدامات در عرصه بین المللی به شدت مخالف است.



خاطرنشان می شود که ریابکف قبلا در سخنانی در برابر دومای روسیه  اعلام کرده بود که توافق روسیه و آمریکا درباره سلاح شیمیایی سوریه خطر دخالت نظامی خارجی را متوقف نکرده است بلکه آن را تا مدتی به تعویق انداخته است.


اسد: احتمال حمله همچنان وجود دارد

به گزارش فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «تیلی سور» ونزوئلا تاکید کرد: سخنرانی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را مملو از دروغ و ادعا خواند و گفت: سیاست واشنگتن تغییری نکرده است و این یعنی اینکه احتمال حمله به سوریه همچنان وجود دارد.

بشار اسد در مورد موضع رژیم ایران نیز تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه کاملا واقعی و منطقی است زیرا این کشور به خوبی از آنچه که در سوریه روی می‌دهد آگاه است. ضمن اینکه اگر آتشی در سوریه شعله ور شود به مرزهای آنها نیز منتقل خواهد شد.