۱۳۹۲ مهر ۴, پنجشنبه

بشار اسد: حمله آمریکا را منتفی نمی‌دانیم

ایسنا: رئیس‌جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی تله سور، ونزوئلا تاکید کرد، مردم سوریه اکنون بیش از هر زمان دیگری آماده دفاع از خود و کشورشان هستند.

به گزارش شبکه لاتین زبان تله سور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: سوریه به تمامی توافقنامه‌های بین‌المللی که امضا کرده پایبند است و در گذشته نیز چنین بوده و یقینا تمامی ادعاهایی که آمریکا علیه سوریه مطرح می‌کند تنها یک حربه تبلیغاتی است که هدف از آن متشنج کردن اوضاع علیه سوریه است که این امر نه منطقی است و نه حقیقت دارد.

رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: اگر آمریکا دخالت در امور دیگر کشورهای جهان را متوقف می‌کرد یقینا جهان بهتر از آن چیزی بود که هم‌اکنون است.



وی همچنین با اشاره به تهدیدهای آمریکا علیه سوریه عنوان داشت: ما هنوز تهدید آمریکا به انجام حمله علیه سوریه را منتفی نمی‌دانیم اما باید بگویم ملت و دولت سوریه بیش از هر زمان دیگری برای دفاع از خود آماده‌اند.

بشار اسد ادامه داد: اگر به تاریخچه جنگ‌هایی که آمریکا دستکم از اواسط دهه 50 میلادی انجام داده، نگاهی بیاندازیم می‌بینیم که سیاست این کشور همواره در راستای جنگ بوده و این جنگ تنها از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل شده است. چنانچه می‌بینیم در شبه جزیره کره، ویتنام، لبنان، سومالی،‌ افغانستان و عراق این سیاست به ترتیب دنبال شده است.

رئیس‌جمهوری سوریه گفت: سیاستی که اکنون اوباما درباره سوریه دنبال می‌کند همان سیاستی است که دهه‌هاست با آن خو گرفته‌ایم و به نظرما در واشنگتن انگیزه‌ای نیز وجود ندارد که آمریکا این سیاست خود را تغییر دهد پس ما همچنان احتمال حمله به سوریه را جدی می‌گیریم.