۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

تجمع خانواده های محکوم به اعدام “اهل شوش”

فعالان در تبعید: در اعتراض به حکم اعدام سه تن از جوانان شهر شوش، خانواده های محکومین در مقابل ديوان عالي كشور در تهران تجمع كرده اند.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” روز شنبه 30 شهریور حدود 12 نفر از خانواده های محکومین با تجمع در مقابل دیوان عالی کشور، خواهان لغو احکام صادره اعدام، توسط شعبه 2 دادگاه انقلاب اهواز به رياست قاضي سيد محمد باقر موسوي شدند.

طبق اظهار خانواده های معترض، اين احكام  بر اساس مواد قانونی مستند صادر نشده و حكم صادره غير عادلانه مي باشد.



آنها می گویند: محكومين نتوانستند وكيلي داشته باشند كه از آنها دفاع كند و حتى فرصت دفاع از خود را نداشته اند و پرونده آنها ساخته و پرداخته ماموران اطلاعاتي است و احكام صادره به دستور و دخالت اداره اطلاعات اهواز مي باشد.

پیشتر بنا بر گزارش پیشین “کمپین صلح فعالان در تبعید”، ترابی وکیل تسخیری فعالان عرب شوش که قاضی دادگاه و بازنشسته دادگستری است؛ از دیدار با خانواده های محکومان عرب امتناع ورزیده بود. دفتردار ترابی حکم اعدام علی چبیشاط ۴۷ ساله وسید یاسین موسوی ۳۴ ساله؛ وحکم ۲۵ سال حبس همراه با تبعید به یزد برای سلمان چایان ۳۲ را  در دفتر ترابی واقع در مجتمع امین بین خیابان ٣ و ۴ درکوی کیانپارس اهواز به خانواده های محکومان ابلاغ کرده بود.

سيد محمد باقر موسوي ؛ علي جبيشاط و سيد ياسين موسوي سه زندانی اهل شوش هستند که شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به رياست قاضي سيد محمد باقر موسوي،  برای دو تن از آنها  حکم اعدام و برای سلمان چايان 25 سال حبس در تبعيد در شهر يزد صادر کرده است.