۱۳۹۲ آبان ۳۰, پنجشنبه

عدم درمان زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان ارومیه


عدم درمان عمدی زندانی سیاسی محکوم به اعدام علی افشاری که بیش از دو ساله از ناراحتی حاد جسمی وعفونت شدید رنج می برد.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، علی افشاری زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان مرکزی ارومیه بسر می برد بیش از دوسال است که از تشدید عفونت در بدنش رنج می برد اما به دستور ماموران اطلاعات و قاضی پرونده که از درمان وی ممانعت به عمل می آورند ، وضعیت جسمی این زندانی سیاسی هر روز به وخامت می گراید.
هم اکنون وضعیت جسمانی علی افشاری، زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام به علت خونریزی داخلی و عفونت بیش از حد که بر اثر اصابت گلوله و شکنجه‌ در زندان در دوسال پیش در بازداشتگاهای اطلاعات مهاباد و ارومیه بوجود آمده وخیم است.
بنا به اطلاع یکی از اعضای کمپین ، علی افشاری در هنگام بازداشت از ناحیه کتف و پای چپ مورد اصابت یک گلوله و از ناحیه دست چپ مورد اصابت دو گلوله که موجب شکستگی دست چپش شده و همچنین غضروف گردن نیز به دلیل اصابت گلوله شدیدا آسیب دیده و همین امر موجب تنگی نفس وی شده است. وی هم کنون به دلیل عفونت و آسیب دیدگی زیاد برخی از اعضای بدنش دچار آسیب دیدگی جدی شده است و حتی قادر به نظافت شخصی خویش نمی‌باشد.
علی افشاری متولد ۱٣۵۹ شمسی به همراه برادرش حبیب الله افشاری متولد ۱٣۶۷ شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام به اعدام محکوم شده‌اند.
حکم صادره در دی ماه دو سال گذشته به آنها در زندان ارومیه ابلاغ شد و لازم به ذکر است که بعد از مدت کمی از ابلاغ این حکم، دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر که خواستار تجدید نظر شده بودند را تایید کرد.