۱۳۹۲ دی ۵, پنجشنبه

اعتصاب غذای زندانيان سياسی و اعتراضات دانشجويی و کارگری در تهران، رشت، اصفهان، بوشهر، شهر کرد و شهررضا


شش تن از زندانيان سياسی کرد محبوس در زندان قزل حصار کرج، پنجاه و دومين روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشتند. وضعيت جسمی اين زندانيان از طرف پزشک زندان خطرناک گزارش شده است. زندانيان اعتصابی دچار کم خوابی و دردهای عضلانی شده اند.

اين اعتصابيها عبارتند از: جمشيد و جهانگير دهقانی، حامد احمدی، صديق محمدی، کمال مولايی و سيد هادی حسينی
خانواده های زندانيان سياسی اعتصابی در زندان قزلحصار کرج، به رغم تهديد اطلاعات بدنام آخوندی در مقابل دفتر ولی فقيه ارتجاع در تهران تحصن کردند و خواستار لغو اعدام فرزندانشان شدند.
دو زندانی سياسی زندان گوهردشت کرج شاهرخ زمانی و خالد حرداني در حمايت از خواسته های مشروع و به حق کارگران اعتصابی نيشکر هفت تپه و ايران خودرو، به يک اعتصاب يک روزه دست زدند. اين دو زندانی اعلام کرده اند: اميدواريم که اين حرکتها منجر به حرکتهای سراسری کارگران در ايران شود تا کارگران بدون بازداشت و شکنجه و زندان بتوانند به خواسته های قانونی خود دست يابند.
ـ جمعی از دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايی تهران نسبت به وضعيت نابسامان آموزشی و سطح پايين علمی دانشگاه اعتراض کردند.
ـ به گزارش دريافتی از تهران جمعی ازکارگران اخراج شده از شرکت کفش بلا در مقابل دادگاه ارتجاع در ولی عصر تجمع کردند و خواهان بازگشت به کار ودريافت مطالبات عقب افتاده خود شدند. اين کارگران که بين ۲۶ تا ۳۰سال سابقه کار داشتند اما ماه گذشته بدون هيچ دليلی از کار اخراج گرديدند.
ـ صدها تن از کارگران شرکت پلی اکريل اصفهان برای سومين روز تجمع کردند و خواستار استعفای رئيس مزدور اين شرکت شدند.
ـ کارگران شرکت کشتی سازی دی او تی d.o.t بوشهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده از روز شنبه در اعتصاب به سر می برند.
ـ کارگران کارخانه سيمان لوشان در رشت در مقابل استانداری رژيم تجمع کردند و نسبت به تعطيلی کارخانه اعتراض کردند.
ـ کارگران اخراجی شرکتهای برفاب و پاک پی شهرکرد روز سه شنبه سوم دی ماه در مقابل دفتر امام جمعه رژيم در اين شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. پلاکاردی در دست کارگران بود که روی آن نوشته بود ما گرسنه و بيکاريم
ـ کارگران شرکت واگن سازی کوثر در بيست کيلومتری شهرضا، شهرک صنعتی رازی تجمع کردند و به پرداخت نشدن پنج ماه حقوق عقب افتاده اعتراض کردند.