۱۳۹۲ دی ۵, پنجشنبه

اعدام ۴ زندانی دیگر در زندان ارومیه


سحرگاه امروز حکم اعدام ۴ نفر از محکومین به قصاص در زندان مرکزی ارومیه اجرا شد./ در دو ماه گذشته، در زندان ارومیه حداقل ۲۵ نفر به دار آویخته شدند.


بنا به گزارش آژانس خبری موکریان، صبح امروز پنجشنبه ۵ دیماه ۹۲ حکم اعدام برای ۴ نفر از محکومین قصاص به اسامی “محمد قزلباش، هیوا مژدهی، مهدی آقاجانی و حسن خبازی” در زندان ارومیه اجرا شد.

به گزارش خبرنگار موکریان در ارومیه، سحرگاه امروز قرار بود حکم ۶ نفر از زندانیان محکوم به اعدام در زندان ارومیه اجرا شود اما دو نفر از این افراد به نام های “اسعد معروفی و سید محمد رسولی” از شهروندان کرد اهل پیرانشهر در آخرین لحظات در پی کسب رضایت اولیای دم توانستند از طناب مرگ رهایی یابند.

در ادامه گزارش موکریان آمده است: ۴ نفری که امروز در زندان ارومیه به اتهام قصاص اعدام شدند پنج الی ده سال بود که در زندان نگهداری میشدند، مهدی قزلباش شهروند کرد اهل ماکو از ۵ سال قبل، هیوا مژدهی شهروند کرد اهل بوکان از ۱۰ سال قبل، مهدی آقاجانی شهروند آذری اهل پلدشت از ۶ سال قبل و حسن خبازی شهروند آذری از ۶ سال قبل در زندان بودند.

لازم به ذکر است با اجرای حکم این ۴ نفر در دو ماه گذشته بر اساس گزارش هایی که خبرگزاری موکریان منتشر کرده است، در زندان ارومیه حداقل ۲۵ نفر به دار آویخته شدند.