۱۳۹۲ آذر ۲۶, سه‌شنبه

اظهارات تهدیدآمیز رئیس جمهور فرانسه علیه رژیم


رییس‌جمهور فرانسه هشدار داد که اگر رژیم تهران از مذاکرات هسته‌یی خودداری کند، سنای آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کند.

به دنبال اعمال تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، هیات مذاکراتی رژیم تهران که برای گفت‌وگوها در سطح کارشناسی با گروه 1+5 به ژنو سفر کرده بود، میز مذاکرات را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران در کاخ الیزه تعهد کشورش را به بازداشتن رژیم تهران از دستیابی به سلاح هسته‌یی تکرار کرد و گفت، اگر رژیم تهران به خودداری از گفت‌وگوها با غرب ادامه دهد، سنای آمریکا با اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی واکنش نشان خواهد داد.



ولایتی تهدید کرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنچه مربوط به سیاست جمهوری اسلامی در رابطه با مذاکرات می‌شود، پایبندی به آن چیزی است که توافق کرده است.

علی‌اکبر ولایتی در حاشیه همایشی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد حواشی اخیر توافقنامه ژنو اظهار کرد: بدون تردید اگر طرف‌های مقابل از جمله آمریکا خلاف توافق عمل کنند، خود را در نظر جامعه بین‌الملل رسوا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه "قرار نبود تحریم‌های جدید اجرا شود"، تصریح کرد: آ‌مریکایی‌ها ناچارند به تعهد خود پایبند باشند. آمریکایی‌ها پس از تجربه شکست در منطقه حتماً نمی‌خواهند وضعیتشان به سمتی رود که به مصلحت آنها نیست.