۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

رد حکم عدم تحمل کیفر سیامک مهر توسط دادستانی تهران

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: با عدم تائید حکم «عدم تحمل کیفر» محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) توسط دادستانی تهران، علیرغم وضعیت به شدت وخیم جسمانی این زندانی سیاسی، احتمال آزادی موقت وی منتفی گردید. 

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) زندانی سیاسی تبعیدی به زندان قزلحصار کرج که هم اکنون به علت وخامت وضعیت قلبی خود در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می برد، با عدم تائید حکم عدم تحمل کیفر خود توسط دادستانی تهران ناچار به تحمل باقی مانده محکومیت زندان خود در وضعیت بسیار نامساعد جسمانی خود می باشد.

آقای مهر نوزدهم ماه جاری و با مشایعت ماموران زندان قرلحصار برای معاینه به جهت صدور حکم عدم تحمل کیفر به نزد پزشک معتمد دادستانی تهران اعزام شده بود که وی نیز با بررسی وضعیت جسمی این زندانی سیاسی نظر به عدم تحمل کیفر این زندانی سیاسی داد که این مساله نهایتاً روز پنج شنبه بیست و هشتم دی ماه و پس از بررسی توسط دادستانی تهران مورد تائید ایشان قرار نگرفت.

آقای پورشجری از سه ماه پیش تاکنون از مشکل حاد قلبی رنج می برد که حتی منجر به بیهوشی این زندانی سیاسی در سلول خود گردید. بر اساس نظر پزشکان وی که از گرفتگی دو رگ قلب خود رنج می برد می بایستی به سرعت مورد عمل جراحی قلب قرار گیرد، اما علیرغم این مساله تاکنون مقامات زندان و مقامات قضایی اقدام جدی و عاجلی برای درمان این زندانی سیاسی و حفظ جان وی به عمل نیاورده اند.

سیامک مهر مدیر وبلاگ نویس «گزارش به خاک ایران» در بیست و یکم شهریورماه سال 89 بازداشت و پس از تحمل ماه ها شکنجه و انفرادی در زندان رجایی شهر کرج، بطور غیرقانونی به زندان قزلحصار کرج منتقل گردید و به علت عدم وجود بند سیاسی در این زندان وی در میان زندانیان دیگر جرایم همچون قتل و شرارت به سر می برد.