۱۳۹۲ آذر ۱, جمعه

ژنو؛ آمریکا: تحریمهای تازه اگر مذاکرات به نتیجه نرسد


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: در صورتی که مذاکرات هسته ای ژنو به نتیجه نرسید این وزارت خود هدایت تحریم های تازه علیه رژیم تهران را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش بی بی سی؛ جین ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره توضیح داد: اگر مذاکرات بخواهد به مدت طولانی تری کشیده شود ، یا احساس کنیم سعی در وقت کشی هست، وزارت خارجه آمریکا خود رهبری و سرپرستی دور تازه از تحریم ها علیه رژیم را برعهده خواهد گرفت.



وی در پاسخ به این سوال که با وجود ادامه داشتن مذاکرات هسته ای تل اویو درصدد اعمال شدن تحریم های تازه ای علیه رژیم تهران است گفت: البته در این بین ما نگرانی های تل اویو را در این رابطه درک می کنیم از این رو خوب می دانیم اکنون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با چه فشارهایی روبه رو است برای همین هم وی را در این خصوص درک می کنیم و در این باره به آنها حق می دهیم.

وی در ادامه افزود: البته ما تل آویو را به صورت مستمر از نتایج و روند مذاکرات هسته ای مطلع می سازیم از این رو همواره به آنها تاکید کرده ایم بهتر است در وقت حاضر از این مسیر استفاده کنیم، البته تحریم ها در کنار مذاکرات هسته ای  ادامه می یابد.