۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

جنایت هولناک ماموران رژیم در متروی تهران

ماموران حکومتی با توقیف اموال یک دستفروش به ارزش 8 هزار تومان ( 2 دلار ) او را وادار به خودکشی کردند.
در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز شنبه ماموران مترو ایستگاه گلبرگ اقدام به توقیف اموال یک دستفروش جوان کرده‌اند. این دستفروش که موفق نشده اموال خود را از ماموران مترو پس بگیرد تهدید کرده بود که در صورت عودت ندادن اموالش خود را به زیر قطار پرتاب خواهد کرد. بعد از بی توجهی ماموران مترو و پس ندادن اموال این دستفروش ( لابد به او گفته اند خودت را بکش , فدای سر آقا ) ، مرد جوان خود را جلوی قطار مترو انداخته است و در اثر برخورد با قطار .... بدنش جدا شده است.
" خبر به همین سادگی است، به همین سادگی یک نفر جلوی چشمان 100 ها نفر خودش رو می‌کشد. هیچکس هم مقصر نیست. احسان مقدم، مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران با تایید این خبر گفت: در برخی اخبار منتشر شده اعلام شده این جوان قصد خودکشی نداشته و بر هم خوردن تعادل سبب سقوط وی به داخل ریل است در حالیکه فیلم های ضبط شده ایستگاه گلبرگ از قصد خودکشی این جوان حکایت دارد.

روايت‌هاي دستفروشان مترو
روزنامه اعتماد: مردم و دستفروشان داخل قطارها فرد متوفي را يك دستفروش كردزبان معرفي مي‌كنند كه سفره مي‌فروخت اما كاركنان و مسوولان مترو اين فرد را شخصي عادي معرفي مي‌كنند كه فقط قصد خودكشي داشته است.
نكته مهمي كه در اين بين مطرح است اين است كه چطور بعد از گذشت 5 روز مسوولان متروي تهران اين فرد را مجهول‌الهويه مي‌نامند و اين حادثه را يك امر عادي تلقي مي‌كنند. مسوولان مترو تمامي اين گونه اتفاق‌ها را خودكشي مي‌دانند و پاسخگو نيستند.
براساس اين گزارش خبرنگاران «اعتماد» از افرادي كه بين ساعت 15 تا 16 روزگذشته در فاصله ايستگاه‌هاي گلبرگ تا تهرانپارس در حال تردد بودند در اين باره سوال پرسيد ند.
متروي گلبرگ به طرف فرهنگسرا خلوت‌تر از هميشه بود و به طور مداوم از بلندگو‌هاي مترو طرح جمع‌آوري دستفروشان كه قرار بوده از 28 دي‌ماه توسط ماموران شهرداري و مترو به اجرا درآيد تكرار مي‌شد.
خانم دستفروشي كه داخل واگن مشغول فروش انواع گل‌سر بود درباره اتفاق شنبه گفت: مردي كه شنبه كشته شد را دورادور مي‌شناختم، حدود 27 سال داشت، دستفروش بود و سفره مي‌فروخت، مامور دنبالش كرد و زماني كه داشت فرار مي‌كرد تعادلش را از دست داد و زير ريل‌هاي قطار له شد.
در همين حال زن دستفروش ديگري نيز كه در واگن بعدي مشغول فروختن عكس‌برگردان بود، گفت: من زماني كه اين اتفاق افتاد آنجا نبودم اما از دوستانم كه آنجا بودند شنيدم كه جواني حدودا 26، 27 ساله سفره‌فروش بوده كه حين فرار از دست ماموران تعادل خود را از دست مي‌دهد و داخل ريل مي‌افتد و قطار از رويش رد مي‌شود.
چند دستفروش ديگر نيز همين حرف‌ها را تكرار كردند و تقريبا آمارهاي آنها تفاوت فاحشي با يكديگر نداشت. چيزي كه در اين بين مهم بود اين است كه دوربين مداربسته مترو دقيقا در محلي نصب شده كه حادثه اتفاق افتاده بود و كساني كه فيلم را ديده‌اند بهتر مي‌دانند كه دقيقا چه اتفاقي افتاده اما حرف‌هاي مختلف ادامه دارد.
از ميان مردم يكي از حاضران در ايستگاه نيز به خبرنگار «اعتماد» گفت: آن روز حدود ظهر ماموران آن مرد را از داخل قطار توقيف كرده بودند و او را از قطار خارج كردند. او هرچه التماس مي‌كرد كه اموالش را به او برگردانند به حرف او توجهي نكردند.
اين مرد 45 ساله تصريح كرد: همين موضوع موجب شد دستفروش كه به نظر مي‌رسيد بيشتر از 35 سال سن داشته باشد عصبي شود و چند بار تهديد كرد كه خودش را جلوي قطار مي‌اندازد و بعد هم همين‌كار را كرد.
خانمي كه دخترش شاهد ماجرا بوده و براي او تعريف كرده نيز گفت: زماني كه اين اتفاق افتاد دخترم آنجا بود، آن مرد حدود 40 سالش بود و قصد خودكشي داشت چشم‌هايش را بست و خودش را داخل ريل انداخت. دخترم از آن روز تا الان از خانه بيرون نيامده.
فروشندگان مترو نيز همگي بر خودكشي كردن آن مرد اصرار داشتند هرچند يكي از آنها گفت كه ترجيح مي‌دهد خبرنگارها واقعيت را ندانند.