۱۳۹۲ بهمن ۲, چهارشنبه

نماینده مجلس رژیم خواستار افشای جزئیات توافق ژنو شدند

http://begoonaah.files.wordpress.com/2014/01/1621679_261267914033455_417555524_n.jpgبدنبال زهرخوران اتمي، جنگ و جدال و اعتراض‌ به توافق‌ هسته‌ای رژيم در ژنو در مجلس وحوش شدت می‌گیرد. یک نماینده مجلس ارتجاع توقف غنی‌سازی ۲۰درصدی را به مردم تسلیت گفته و ۱۵۰ نماینده نیز با امضای نامه‌ای به رئیس مجلس، خواستار توضیح دولت درباره متن توافق‌ها شده‌اند.
به گزارش راديو آلمان, اعتراض و انتقاد به توافق‌های ژنو که سرانجام منتهی به توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم شده، روز به روز شدت بیشتری می‌گیرد.

در حالی که حسن روحانی در سفر به خوزستان دستیابی به این توافق‌ها را «تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت بزرگ ایران» ارزیابی کرده بود، روز سه‌شنبه (۲۱ ژانویه، ۱ بهمن) حمید رسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رژیم گفت: «من ابتدا روز ۳۰ دی ماه ۱۳۹۲ را تسلیت می‌گویم. روزی که دسترنج دانشمندان هسته‌ای متاسفانه به این شکل از بین می‌رود و ما علی‌رغم این‌که نمایندگان مردم هستیم فعلا مامور به سکوت شده‌ایم.»
بنابه اين گزارش, نمایندگان موسوم به اصول‌گرا، در روزهای اخیر کوشیده‌اند با امضای نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی او را به تشکیل نشست مشترکی با مقامات دولتی وادار کنند. به‌گفته محمد سلیمانی نماینده تهران، تاکنون ۱۵۰ تن از نمایندگان مجلس نامه مزبور را امضاء کرده‌اند.
نمایندگان در این نامه خواستار آن هستند که دولت، اطلاعات مربوط به توافق‌های #ژنو و وضعیت #سوریه را به‌صورت شفاف و دقیق در اختیار مجلس قرار دهد. نماینده #تهران افزوده است که امضاکنندگان نامه به پنهان‌کاری تیم هسته‌ای اعتراض دارند و خواستار اصلاح این رویه شده‌اند.