۱۳۹۲ اسفند ۲۷, سه‌شنبه

حکم سه بار اعدام برای یک "دکتر متجاوز"


سایت روز نو: مردي كه با معرفي خود به عنوان دكتر داروساز هشت زن و دختر جوان را بيهوش كرده و آنها را مورد آزار و اذيت قرار داده بود با راي دادگاه به سه مرتبه اعدام محكوم شد.

به گزارش خبرنگار ما، اين مرد 54 ساله كه علي نام دارد روز 4 آبان ماه امسال بازداشت شد. او متهم است با معرفي خود به عنوان دكتر داروساز به 31 نفر داروي بيهوشي خورانده و در ادامه اموال‌شان را سرقت كرده است. او همچنين در هشت مورد نيز بعد از بيهوش كردن طعمه هايش كه زنان و دختران جوان بودند به آنها تجاوز كرده است. ماموران پليس آگاهي در بازرسي از مخفيگاه اين مرد بخشي از اموال مسروقه و داروهاي بيهوشي را كشف كردند. او نيز در جريان بازجويي‌ها اتهاماتش را پذيرفت و از سوي شاكيان نيز شناسايي شد.



به اين ترتيب پرونده اتهامي او با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست براي رسيدگي به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه رسيدگي به اتهامات اين مرد كه روز 11 اسفند ماه به رياست قاضي حسين اصغرزاده برگزار شد شاكيان يك به يك در جايگاه حاضر شدند و شكايت‌شان را مطرح كردند. متهم با ظاهر سازي بيشتر شاكيان را فريب داده و وانمود كرده بود دكتر داروساز است. او از اين راه اعتماد طعمه هايش را جلب كرده و به آنها وعده كار داده بود. او به طعمه هايش گفته بود مي‌خواهد آنها را به عنوان سرايدار در باغش استخدام كند و حتي آنها مي‌توانند خانواده‌شان را هم به باغ ببرند. بر اساس اظهارات شاكيان مرد شياد در ادامه براي مذاكره بيشتر به خانه طعمه‌هايش مي‌رفت و در آنجا به آنها داروهاي بيهوشي مي‌خوراند و چند لحظه بعد بعد از بيهوش شدن همه اعضاي خانواده اموال‌شان را سرقت و به زن‌ها و دخترها تجاور مي‌كرد. در جلسه محاكمه يكي از شاكيان درباره روز حادثه گفت: اين مرد به بهانه استخدام من را اغفال كرد و در ادامه اموال مان را سرقت و به همسر و دخترم تجاوز كرد. او كارت ويزيتش را به من داد و گفت دكتر داروساز است. گفت مي‌خواهد يك نفر را به عنوان سرايدار استخدام كند. او گفت دخترت را هم بياور در داروخانه‌ام كار كند. من هم چون بيكار بودم خوشحال شدم. او گفت بهتر است براي صحبت كردن به خانه مان برويم. من هم او را به خانه مان بردم. دكتر قلابي در ادامه به خانه مان آمد و گفت بايد براي استخدام آزمايش بدهيم و براي اينكه آزمايش نتيجه خوبي داشته باشد نبايد اشياء فلزي همراه‌مان باشد. او ساعت من و جواهرات همسرم را گرفت و در ادامه چند قرص به من و زن و بچه‌ام داد و ما هم آنها را خورديم و ديگر چيزي متوجه نشديم و روي تخت بيمارستان فهميديم چه اتفاقي افتاده است. او علاوه بر سرقت پول و جواهرات همسرم در حالت بيهوشي به همسرم و دخترم تجاوز كرده بود.

به جز اين مرد ساير شاكيان نيز آنچه رخ داده بود را شرح دادند و گفتند متهم بايد به شديد‌ترين شكل ممكن مجازات شود. در ادامه علي در جايگاه حاضر شد و گفت همه شاكيانش دروغ مي‌گويند او اتهامش را قبول ندارد. او ادامه داد: من سواد ندارم و به دروغ خودم را دكتر معرفي مي‌كردم. من يك جوشكار بودم و پيش از اين هم چهار مرتبه دستگير و حدود 8 سال زنداني شدم. مدتي قبل بعد از آزادي از زندان چون كاري نداشتم دست به اين كار زدم. من فقط به دو نفر از شاكيان داروي بيهوشي خوراندم و گوشي تلفن همراه شان را سرقت كردم. ماجراي تجاوز دروغ است. شاكيانم مي‌خواهند از من اخاذي كنند و همه‌شان دروغ مي‌گويند. با پايان اولين بخش از رسيدگي به اين پرونده رييس دادگاه اعلام كرد در جلسه بعدي به اتهام تجاوز به عنف متهم به صورت غيرعلني رسيدگي مي‌شود.

دو هفته بعد از اولين محاكمه، صبح ديروز علي بار ديگر به شعبه 113 دادگاه كيفري منتقل و پشت درهاي بسته محاكمه شد. در اين جلسه چهار نفر از هشت نفري كه مورد آزار و اذيت قرار گرفته بودند در دادگاه حاضر شدند. آنها در حضور 5 قاضي عاليرتبه دادگاه ماجراي تلخي را كه برايشان رخ داده بود را شرح دادند. با اين حال وقتي نوبت به دفاع متهم رسيد او گفت: من اتهام سرقت را قبول دارم اما مرتكب تجاوز به عنف نشده‌ام. او باز هم حرف‌هاي گذشته‌اش را تكرار كرد و گفت شاكيانش دروغ مي‌گويند. در ادامه قضات دادگاه بار ديگر اتهام علي را به او تفهيم كردند و او براي آخرين مرتبه به دفاع از خود پرداخت.

با پايان جلسه محاكمه هيات قضايي وارد شور شدند و علي را مجرم تشخيص دادند. بر اساس راي دادگاه او درخصوص اتهام سرقت به 10سال زندان، تحمل 74 ضربه شلاق و رد مال و درخصوص اتهام غصب عنوان پزشك به دو سال زندان و درخصوص اتهام تجاوز به عنف به سه بار اعدام محكوم شد.