۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

هشدار معاون روحانی در مورد تحریم نفتی

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: فشارهای آمریکا صادرات نفت ایران را کاهش داد. منابع رصد تردد نفتکش ها اعلام کردند صادرات نفت ایران برای دومین ماه پیاپی در ماه اخیر میلادی کاهش یافته است.

در همین حال معاون روحانی اعلام کرد می خواهند صادرات نفت ما را به صفر برسانند. 

محمد باقر نوبخت که اظهاراتش توسط خبرگزاری فارس مخابره شده گفته است: ما امکان فروش و صادرات 4ميليون بشکه نفت را داريم اما به دليل تحريمها امکان صادرات فقط يک ميليون بشکه نفت را داريم اما حتی همين رقم را هم می خواهند به صفر برسانند.




تحریم‌ها را جدی بگیرید

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت مقامات رژیم ایران به صورت خصوصی به مقامات روس هشدار داده اند تحر یم های غرب را جدی بگیرند. 

به گزارش تسنیم، این روزنامه نوشت: ولادیمیر پوتین، تهدید ناشی از تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو در مورد بحران اوکراین را کم اهمیت خوانده است اما مقامات و تجار ایرانی به صورت خصوصی به کرملین هشدار داده اند که این تحریم ها را اینچنین کوچک نشمارد.

این روزنامه آمریکایی نوشت طی تماس هایی که با تکنوکرات های دولتی و بانکداران در تهران داشته است آن ها اظهارات مختلفی را در مورد میزان خسارت وارده بر اقتصاد ایران از تحریم های آمریکا در طول سه سال گذشته بیان داشته اند.

این تاجرانی ایرانی گفتند که اوایل در مورد تاثیر تحریمها اشتباه می کردند و به همین دلیل روسیه هم باید در مورد تحریم ها نگران باشد.

یک مقام ارشد بانکی در ایران گفت: آمریکایی ها اساسا تجار را ناگزیر ساختند که بین تجارت به دلار و همکاری با ایران یکی را انتخاب کنند. در این شرایط تصمیم گیری برای اکثر تجار چندان دشوار نخواهد بود. آنها تجارت به دلار را انتخاب می کنند.