۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

گزارشی از وضعیت زندان سیاسی

چهارده زندانی سياسی در بند ۳۵۰ اوين از ملاقات هفتگی محروم شدند
چهار زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين به نامهای رضا اکبری منفرد. محمد داوری. آرش همپای و آرش مقدم به همراه ده تن از زندانيانی که هم اکنون در بند ۲۴۰ زندان اوين به سر می برند از ملاقات هفتگی با خانواده های خود در روز دوشنبه هشت ارديبهشت محروم شدند.
محمد صديق کبودوند از جمله زندانيانی بود که موفق به ملاقات شده بود. در ملاقات آثار کبودی بر روی دست و پهلوی اين زندانی سياسی مشهود بوده و پای وی نيز دچار آسيب شده بود. محمد صديق کبودوند در پی انتقال از بند ۳۵۰ به سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوين به دليل شدت جراحات به بهداری زندان منتقل شده است.

نگرانی ها در خصوص وضعیت جسمی «غلامرضا خسروی»، از زندانیانی که در پنج شنبه سیاه بند ۳۵۰، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سلول انفرادی منتقل شد، افزایش یافته است.
غلامرضا خسروی، که از ۲۸ فروردین ماه سال جاری و در پی وقایع بند ۳۵۰، به انفرادی منتقل شد، کماکان در اعتصاب غذا به سر می برد.
وی از ناحیه صورت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند و به وسیله باتوم و لگد قفسه سینه اش به شدت آسیب دیده است.»
میترا پورشجری دختر محمدرضا پورشجری، وبلاگ نویس زندانی، در مورد آخرین وضعیت پدرش درصفحه فیسبوک خود بتاریخ يكشنبه ۷ فروردين ماه نوشته است: پدرم به زندان محکوم شده است نه به مرگ !
پدرم یک هفته است که خونریزی معده کرده وامروز به شدیدترین وضعیت خود رسیده ودوبار و هردفعه به اندازه ۱ استکان خون بالا آورده است! مرگ تدریجی او که از چندین ماه پیش شروع شده است حالا به وخیم ترین حالت خود رسیده !
امروز با وجود اینکه پدرم حتی قادر به راه رفتن نبوده ولی بهداری او را قبول نکرده است و هیچگونه اقدامی برای کمک به او انجام ندادند.خونریزی معده وی دراثر مصرف خودسرانه و تنها به امید بهبودی موقتی و جلوگیری از مرگ، رخ داده است.
این همه بی توجهی، آنهم برای زندانی که با چندین بیماری کشنده دست و پنجه نرم میکند، دلیلی جز ازبین بردن و حذف فیزیکی آن ندارد.
همچنین فشار کارگزاران رژیم در زندان سنندج علیه زندانیان افزایش یافته و حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در این زندان، همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و خطر اجرای حکم اعدام وی را تهدید می‌کند.
یک منبع مطلع از این زندانی سیاسی محکوم به اعدام به خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان گفت: «وضعیت جسمی وی خوب است، ولی همچنان در بلاتکلیفی حکم اعدام به‌سر می‌برد.
وی در مورد آخرین وضعیت حکم حبیب‌الله لطیفی گفت: «هنوز هیچ خبری از تغییر حکم اعدام وی نیست و هر لحظه ممکن است حبیب اعدام شود. خانواده وی هر موقع به دادگاه
مراجعه می‌کنند، دادگاه نیز اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.»
بنا به گزارشات سه زندانی سياسی محبوس در زندان مرکزی اروميه به نامهای حبيب افشاری، علی افشاری و جعفر افشاری که از روز سوم ارديبهشت ماه به انفرادی منتقل شدند کماکان در اعتصاب غذا به سر می برند. اين سه برادر زندانی محکوم به اعدام و زندان شده اند.
حبيب و علی افشاری که از سوی ديوان عالی رژيم آخوندی به اعدام محکوم شدند با اعلام اعتصاب غذا نسبت به اين حکم اعتراض کرده اند. جعفر افشاری برادر ديگر آنها که محکوم به پنج سال حبس تعزيری است نيز خواهان انتقال به زندان محل اقامت خود شده است.
بنابه گزارشكانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها ۹ ارديبهشت ۹۳ : اعتصاب غذای زندانی نوکیش مسیحی « وحید حکانی » وارد سی و پنجمین روز خود شد این زندانی مسیحی با شروع اعتصاب غذا جهت تنبیه از سوی کارگزاران رژیم در زندان به سلول انفرادی منتقل شده بود. گرچه او بار دیگر از سلول انفرادی به بند عبرت بازگردانده شد، اما همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد. زندانی نوکیش مسیحی «وحید حکانی» که بدلیل اعتراص به احکام صادره برای خود و دیگر دوستان هم بند مسیحی اش دست به اعتصاب غذا زده است با گذشت بیش از یکماه ، اعتصاب وی همچنان ادامه دارد.
وحید حکانی بهمراه همایون شکوهی ،مجتبی سیدعلاالدین حسین و محمدرضا پرتویی (كوروش) از جمله زندانیان مسیحی می‌باشند که در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز دوران محکومیت شان را می گذرانند.