۱۳۹۳ فروردین ۲۱, پنجشنبه

مرزبان ربوده شده؛ درخواست کمک از مجامع بین المللی

همسر جمشید دانایی فر، مرزبان ربوده شده ایرانی توسط جیش العدل از مجامع بین المللی خواست تا برای روشن شدن وضعیت همسرش کمک کنند. مقام‌های رژیم  ایران می‌گویند نمی‌توان مرگ این مرزبان را تایید کرد. 

به گزارش رادیو آلمان، الهام نظردوست، همسر جمشید دانایی‌فر، مرزبان ربوده شده ایرانی روز چهارشنبه (۲۰ فروردین/ ۹ آوریل) از مجامع بین المللی خواست تا برای روشن شدن وضعیت همسرش کمک کنند.



گروه "جیش العدل" ۱۶ بهمن سال گذشته پنج مرزبان ایران را به گروگان گرفت. این گروه در سوم فروردین ماه اعلام کرد یکی از این مرزبانان را با نام جمشید دانایی‌فر اعدام کرده است.

جمشید دانایی فر، ۲۷ ساله، متولد استان سیستان و بلوچستان و از نیروهای مرزبانی پلیس ایران بوده است. الهام نظر دوست، همسر این مرزبان ربوده شده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا گفته است: «شوهر من مانند هر سرباز دیگری در هر نقطه از جهان در راه صیانت و حفاظت از مرز‌ها و آسایش مردم کشور تلاش داشت و انتظار دارم آن‌هایی که او را در اختیار دارند این موضوع را درک کنند.»

همسر جمشید دانایی‌فر همچنین از مجامع بین المللی خواست: «انتظار دارم مجامع جهانی من و فرزند تازه متولد شده جمشید را فراموش نکنند و کمک کنند هر چه زود‌تر خانواده‌ای را از نگرانی رهایی بخشند.»