۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

اعدام مه ‌آفرید خسروی؛ هشداری به زنجانی؟

یک عضو کمیته ویژه پیگیری پرونده بابک زنجانی گفته است که حکم این میلیاردر ایرانی، کمتر از اعدام نیست. وی اعدام مه‌آفرید خسروی را هشداری به زنجانی دانسته و گفته است که زنجانی همچنان همه را "سرکار" گذاشته است. 

به گزارش رادیو آلمان،  امیرعباس سلطانی به سایت "انتخاب" گفته است که اعدام مه‌آفرید خسروی، متهم اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیارد دلاری، "بیدارباش و هشداری" به بابک زنجانی بوده است. 

حکم اعدام مه‌آفرید خسروی بامداد شنبه (۲۴ مه/۳ خرداد) در حالی که انتظارش نمی‌رفت، در زندان اوین به اجرا گذاشته شد. وی که مدیرعامل شرکت "توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا" بود، در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی به عنوان متهم ردیف اول در دادگاه حاضر شد. 



به گفته وکیل مه‌‌آفرید خسروی، وی یک روز پیش از اعدام، نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نوشته بود و قصد داشته تا محتوای آن را نیز علنی کند.


"زنجانی همه را سرکار می‌گذارد"

امیر عباس سلطانی گفته است که بابک زنجانی، که اکنون چندین ماه است در زندان به سر می‌برد، همچنان تلاشی برای پرداخت بدهی‌هایش نمی‌کند. به گفته وی، زنجانی "همچنان امروز و فردا می‌کند و با شیوه‌ها و ترفندهای خود به نوعی همه را سرکار می‌گذارد."

این نماینده مجلس بدون اشاره به جزئیات از یک تشکیلات به گفته وی "قوی" نام برده که بابک زنجانی تنها به عنوان "ویترین این جمعیت" به حساب می‌آید.

او اضافه کرده است که فعالیت شرکت‌های زنجانی چه در ایران و چه در خارج از کشور علیرغم بازداشت و زندانی شدن وی، همچنان ادامه داشته است.

امیر عباس سلطانی احتمال رخ دادن سرنوشتی مشابه مه‌آفرید خسروی برای بابک زنجانی را دور از ذهن ندانسته و گفته است: «البته زنجانی بیشتر از مه‌آفرید خسروی مشکل دارد. من در جایگاه قوه قضائیه نیستم اما با شناختی که دارم به هرحال حکمش کمتر از اعدام نیست، البته دستگاه قضایی باید نظر نهایی را بدهد.»