۱۳۹۳ خرداد ۲۱, چهارشنبه

اخبار هولناک از احتمال انهدام سد موصل

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تروریست‌های داعش توانستند به طور کامل شهر تکریت -زادگاه صدام- را تصرف کنند. این شهر در 140 کیلومتری شمال غربی بغداد قرار دارد. 

عناصر گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) پس از ناکامی‌ چند روز پیش در اشغال شهر سامرا، به شهر موصل در استان نینوا هجوم بردند و دیروز موفق شدند، استانداری، فرودگاه و چند بخش مهم دیگر در نیمه شرقی این شهر را تصرف کنند.

در حال حاضر درگیری ارتش و نیروهای امنیتی برای بازپس‌گیری شهر موصل جریان دارد. همچنین درگیری‌های سنگینی در استان کرکوک به وجود آمده است.



شاهدان همچنین از درگیری بین نیروهای امنیتی عراق با شورشیان در ورودی شمالی شهر سامرا خبر دادند.

دولت ترکیه نیز تایید کرده است که کنسولگری این کشور در موصل به اشغال نیروهای داعش درآمده است.

منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند که افراد مسلح ده‌ها کارمند و دیپلمات مستقر در ساختمان کنسولگری را به گروگان گرفته اند. گفته می‌شود سرکنسول ترکیه نیز در بین گروگان‌هاست.

ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه در پی اشغال سرکنسولگری این کشور در شهر موصلˈسفرش به نیویورک را نیمه تمام گذاشت و به آنکارا بازگشت.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت اگر هر کدام از اتباع ربوده شده این کشور در شهر موصل عراق آسیب ببینند ، آنکارا تلافی خواهد کرد.


اخبار هولناک از احتمال انهدام سد موصل 

سایت خبر ترکیه اعلام کرده انهدام سد موصل که بزرگترین سد در عراق به شمار می رود، یک خطر جدی در مبارزه ارتش عراق با تروریست های داعش است. 

بر این اساس در صورت منهدم شدن این سد، حجم آب عظیمی که در پشت آن جمع شده به سمت شهر جاری شده و جان صدها هزار نفر را به خطر می اندازد.

گزارش ها حاکی است در صورت منهدم شدن تاسیسات بزرگترین سد عراق در موصل احتمال مرگ ۲۵۰ هزار نفر وجود دارد.

از سوی دیگر فرمانده نیروهای پیشمرگه اعلام کرد سد موصل در امنیت کامل قرار دارد. نیروهای پیشمرگه می گویند کار محافظت از سد موصل برعهده آنها گذاشته شده است.