۱۳۹۳ خرداد ۲۵, یکشنبه

تجمع کارگران ایران تایر مقابل بنیاد مستضعفان

جمعی از کارگران کارخانه ایران تایر صبح امروز،(شنبه 24 خرداد)، در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل ساختمان سازمان بنیاد مستضعفان در تهران تجمع کردند.

یکی از کارگران ایران‌تایر در گفت وگو با ایلنا مدعی شد: بنیاد مستضعفان به عنوان سهام دار اصلی کارخانه ایران تایر در خصوص پرداخت مطالبات کارگران این واحد تولیدی بی توجه است و مدیرانی که از سوی این سازمان به مجموعه ایران تایر معرفی می‌شوند توجه چندانی به پرداخت مطالبات قانونی کارگران ندارند.



او تعداد کارگران شاغل درکارخانه ایران تایر را حدود 700 کارگر ذکر کرد و افزود: این کارگران پیگیر حق تولید، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و عناوین شغلی در لیست‌های بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.

به گفته این کارگر در اواخر سال گذشته کارفرما متعهد به پرداخت حق تولید و اجرای طرح طبقه بندی کارگران استخدامی،قرار دادی و روزمزد، شده بود.

این کارگر بایادآوری اینکه پیگیری مطالبات صنفی تاکنون برای برخی از کارگران این واحد تولیدی محدودیت‌هایی را به همراه داشته است، مدعی شد: طرح طبقه بندی مشاغل کارگران روز مزدی نیز حدود ۵ سال است که تصویب شده  تا این لحظه هنوز اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان اداره تعاون کارورفاه اجتماعی با وجود انکه چندین بار برای بازرسی و پی گیری مطالبات کارگرن وارد کارخانه ایران تایر شده اند اظهار داشت: متاسفانه پی گیری اداره تعاون کار وراهاجتماعی برای رسیدگی به مشکلات این کارخانه به نتیجه نرسیده و همچنان به قوت خود باقی است.

او با اشاره به اینکه هدف کارگران ایران تایر از انجام این تجمع در مقابل بنیاد مستضعفان تنها وصول مطالبات قانونی است و به همین دلیل از مسئولان آن انتظار داریم تا به وضعیت ما رسیدگی کنند.

در همین رابطه «سهراب قنبری» دبیر خانه کارگر غرب تهران، ضمن تایید موارد مطرح شده در سخنان این کارگر کارخانه ایران تایر، مسبب اصلی مشکلات کارخانه و کارگران ر ا بی توجه‌ای کارفرما به مطالبات کارگران و تولید دانست.