۱۳۹۳ مرداد ۶, دوشنبه

دستگیری فردی به دلیل کمک مالی به خانواده زندانیان وگزارشی از وضعیت زندانیان سیاسی

بنا به گزارشات رسیده ماموران مزدور امنیتی رژیم یک فعال عقیدتی به نام «خالد عبدی» اهل سنندج را به دلیل کمک به خانواده زندانیان دستگیر کردند.
روز چهارشنبه اول مرداد ماه سال جاری، خالد عبدی که خود به تازگی از زندان گوهردشت کرج آزاد شده، به دلیل کمک مالی به خانواده های زندانیان ، دستگیر شده و به اداره اطلاعات رژیم در سنندج منتقل شد. نامبرده اسفندماه ۹۱ پس از گذراندن محکومیت ۳ سال خود از زندان گوهردشت کرج آزاد شده بود.
.........................................................................


بی خبری از وضعیت سه هموطن کُرد
با گذشت ۵۳ روز از دستگیری شش هموطن کُرد توسط اطلاعات سپاه پاسداران رژیم، از وضعیت سه تن از ایشان اطلاعی در دست نیست.
۵۳ روز پیش شش تن از هموطنان کُرد توسط اطلاعات سپاه پاسدارن رژیم دستگیر شدند که ۳ نفر از آنان همچنان در بلاتکلیفی و بازداشت به سر می برند. پنج تن از این فعالین به نامهای رضا ایوبی، مصطفی سبزی، اسماعیل اختری، ناصر بدوی و عبدالله بدوی از اهالی شهر ماکو و یک تن از آنان به نام رشید صالحی از اهالی شهر خوی می باشند.
.................................................................................
سراج‌الدین میردامادی به شش سال حبس محکوم شد
سراج‌ الدین میردامادی، روزنامه‌نگار که به “تبلیغ علیه نظام” و “تبانی علیه امنیت داخلی کشور” متهم شده بود، در دادگاه بدوی به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است
او بعد از بازگشت به ایران بارها توسط ماموران وزارت اطلاعات رژیم، قوه قضاییه و سپاه پاسداران بازجویی و اردیبهشت امسال دستگیر شد.
دادگاه میردامادی تاکنون با آزادی او به قید وثیقه موافقت نکرده است.
علاوه بر میردامادی چند روزنامه‌نگار دیگر هم در هفته‌های اخیر بازداشت شده یا برای اجرای حکمشان به زندان فراخوانده شده‌اند.
صبا آذرپیک، مرضیه رسولی، ریحانه طباطبایی و ساجده عرب‌سرخی از جمله این روزنامه‌نگاران هستند.
..................................................................................
به گزارش کردستان آزاد بهاره هدایت بعد از عمل از بیمارستان به زندان می‌رود
تلاش های امین احمدیان همسر بهاره هدایت برای تمدید مرخصی درمانی جهت مراقبت های پس از عمل جراحی ناکام مانده و بهاره هدایت به دستور دادستانی تهران باید از بیمارستان هاشمی نژاد به زندان اوین منتقل شودوی به سال و نیم زندان محکوم شده است.