۱۳۹۳ مرداد ۶, دوشنبه

گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس

به گزارش العربیه ،سازمان مجاهدین خلق ایران روز شنبه ۲۶ژوئیه۲۰۱۴ کنفرانسی را تحت عنوان «ديكتاتوري ديني در ايران- كانون جنگهاي فرقه گرايانه در خاورميانه» در پاریس پایتخت فرانسه برگزار کرد.
در این کنفرانس مریم رجوی، یکی از رهبران سازمان مجاهدین خلق، به تشریح مواضع این سازمان در قبال تحولات اخیر منطقه خاورمیانه و نقش ایران در این تحولات پرداخت.
مریم رجوی ضمن محکوم کردن بمباران نوار غزه توسط اسراییل، این عملیات را به سود رژیم ایران دانست و خواستار توقف هرچه سریعتر آن شد.


او همچنین از سیاست آمریکا در عراق و همکاری این دولت با ایران انتقاد نمود و تنها راه خروج عراق از بحران کنونی را "بركناري نوری المالكي، خلع يد از رژيم ايران و استقرار يك دولت فراگير ملي" در این کشور دانست.
در اين كنفرانس سيد احمد غزالي، نخست وزير سابق الجزاير، بدر جاموس، نايب رئيس ائتلاف ملي سوريه، دكتر نذير حكيم المرفق، دبير اين ائتلاف؛ محمد العريبي، وزيرخارجه سابق مصر، برنارد كوشنر، وزيرخارجه سابق فرانسه؛ و سفير كينزبرگ از آمريكا سخنراني كردند، و پیامهای حمايت دكتر طارق هاشمي نايب رئيس جمهور سابق عراق، سرهنگ رياض الاسعد از بنيانگذاران ارتش آزاد سوريه نیز قرائت شد.