۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

یک استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران ترور شد

یک استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران شب گذشته مورد سوءقصد قرار گرفت و كشته شد. دكترعبدالرضا سودبخش دانشيار بخش عفوني بيمارستان امام خميني حوالي ساعت 21 هنگامي كه از مطب خود خارج مي شد مورد سوءقصد فردي ناشناس قرار گرفت و به ضرب گلوله كشته شد.

دكترعبدالرضا سودبخش در سال 1328 در شهرستان بندرانزلي از توابع استان گيلان متولد شد. وي در سال 1346 موفق به اخذ مدرك ديپلم شد و تحصيلات عالي خود را در سال 1346 در رشته پزشكي دانشكدة پزشكي دانشگاه فردوسي مشهد آغاز كرد و در سال 1354 فارغ‌التحصيل شده بود. وي در سال 1369 نيز موفق به اخذ تخصص در رشتة عفوني از دانشكدة پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران شده و از آن پس به عنوان عضو هيئت علمي و استاديار گروه عفوني در بخش عفوني بيمارستان امام خميني (ره) مشغول به كار شده بود وي سپس موفق يه اخذ درجه دانشياري نيز شده بود.

سمت هاي اجرائي وي شامل عضويت در كميته پژوهشي بخش عفوني، رياست درمانگاه عفوني، عضويت در كميته مورتاليته بيمارستان امام خميني (ره)، رياست كميته كنترل عفونت درمانگاهي و اورژانس مجتمع بيمارستاني امام خميني(ره) و عضويت در كميته آموزش و پژوهش فدراسيون پزشكي ورزشي ايران بود.