۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

گزارش یک سایت خبری کرد از انفجار امروز مهاباد

.....تعدادی از مقامات و وزرا به‌ دعوت شهردار و فرماندار مهاباد در این مراسم حضور داشتند‌ و محتمل است که‌ آنان هدف حمله‌ بوده‌ باشند.


صبح امروز، ساعت 10:30 دقیقه‌ به‌ وقت محلی، چهارشنبه‌ 22 سپتامبر 2010، انفجاری در مراسم سان و رژه نيروهاى مسلح در مهاباد روى داد. انفجار در میدان "مادر" این شهر به‌ وقوع پیوسته‌ است. بیمارستان شهر شلوغ می باشد و مجروحان که‌ از اعضا و همچنین خانواده‌های عوامل محلی رژیم بوده‌اند، به‌ آنجا منتقل شده‌اند. گفته‌ می شود که‌ در نتیجه‌ انفجار مذکور تعدادی کشته‌ و زحمی شده‌اند.
استاندار آذربایجان غربی تعداد مجروحان این حادثه را 9 کشته‌ و 15 مجروح اعلام کرده‌ است و احتمال می رود که‌ تعداد آنان بیشتر شود.
در جایی که‌ تاکنون هیچ حزب و گروهی مسئولیت حادثه‌ی مذکور را برعهده‌ نگرفته‌؛ اما استاندار آذربایجان غربی نیروهای اپوزیسیون کرد را مسبب این حادثه معرفی کرده‌ است.
طبق آخرین خبرها که‌ دقایقی پیش به‌ سایت بیانی رسیده‌ است، تاکنون 3 روایت در سطح شهر به‌ گوش می رسد: روایت اول که‌ بیشتر نظامیان روی آن تاکید دارند این است که‌ یک نفر با پوشیدن لباس زنانه‌ خود را منفجر کرده‌ است و عملیات از نوع انتحاری بوده‌ است، اما با توجه‌ به‌ این که‌ تاکنون عملیات انتحاری در کردستان سابقه‌ نداشته‌ است این نظریه‌ چندان درست به‌ نظر نمی رسد.
نظریه‌ دوم اینست که‌ کسی که‌ بمب را منفجر کرده‌ است، خود جان سلامت به‌در برده‌ و از محل گریخته‌ است. منبع ما تاکید دارد که‌ کشته‌ و زحمی شدگان آن حادثه‌ بیشتر از خانواده‌های عوامل محلی رژیم بوده‌ و از مردم عادی احتمالا زحمی و یا كشته‌ نشده‌ است.
و نظریه‌ی آخر اینکه‌ تعدادی از مقامات و وزرا به‌ دعوت آقای محمودزاده‌، شهردار، و فرماندار این شهر در مهاباد حضور داشته‌ و محتمل است که‌ آنان هدف آن حمله‌ بوده‌ باشند.
فضای شهر امنیتی است. هلیکوپترها هم اکنون بر فراز شهر به‌ پرواز درآمده‌ و ورودی و خروجی شهر به‌ شدت کنترل می شود