۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

صدور قرار وثیقه مالی 1 میلیاردی علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی

روز دوشنبه 29 آذر ماه زندانی سیاسی ارژنگ داودی در رابطه با پرونده سازی جدیدی که اخیرا در شعبۀ 6 بازپرسی دادگاه انقلاب کرج توسط فردی بنام محمدیاری علیه او گشوده شده است احضار شد و به وی اعلام گردید که محکوم به قرار وثیقه مالی 1 میلیاردی شده است.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی 21 آذر ماه به شعبۀ 6 دادسرای انقلاب کرج برده شد و توسط محمدیاری رئیس شعبه 6 پرونده جدیدی علیه وی گشوده شد، و او را به اتهامات واهی مانند ؛ اقدام علیه امنیت نظام،تهیج افکار عمومی علیه نظام از طریق سایتها و رسانه های خارجی و توهین واهانت به مسئولان نظام می باشد محاکمه شد. این در حالی است که آقای داودی سالها است که در زندان بسر می برد .
لازم به یادآوری است تا به حال 3 پرونده علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی توسط بازجویان وزارت اطلاعات گشوده شده است.
محمدیاری بازپرس شعبۀ 6 بازپرسی دادگاه انقلاب خود از بازجویان وزارت اطلاعات که تحت عنوان بازپرس در دادگاه انقلاب کرج مشغول به اتهام سازی و پرونده سازی علیه زندانیان سیاسی که سالها در اسارت هستند می باشد. این فرد پیش از این علیه منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه با شگفتی و حیرت فراوان اتهامات مشابهی وارد نمود و او را به 1 سال زندان علاوه بر محکومیت قبلی اش محکوم نمود.محمدیاری همچنین قبل از آن علیه منصور رادپور در حالی که در زندان بود اتهام سازی نمود و او را به 5 سال زندان محکوم نمود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اتهام سازی ، پرونده سازی و صدور قرار وثیقۀ مالی نجومی علیه زندانیان سیاسی که سالها در اسارت بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمانهای حقوق بشری و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.