۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

اعتصاب خاموش کامیون داران در برخی شهرهای ایران

خبر اعتصاب خاموش کامیون داران در برخی شهرهای ایران همچون اصفهان، اهواز و کرمان و همینطور گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا که به کاهش  137 ميليون ليتری مصرف روزانه گازوئیل پس از آزادسازی قیمت ها اشاره کرده بود دلیل تماس تلفنی من با محمود یکی از رانندگان تریلی ولوو شد که سال هاست از تهران به شهرهای مرکزی و جنوبی بار میلگرد و تیرآهن حمل می کند. 

محمود درباره خبر اعتصاب می گوید در ساعات اولیه پس از اعلام نرخ جدید گازوئیل با واکنش خاصی از سمت رانندگان روبرو نشدیم چون هم اطلاع رسانی نشده بود و هم میزان این افزایش نرخ مشخص نشده بود. با گذشت زمان و با آگاهی از نرخ جدید و همینطور بررسی که در گفت و گوهای ما بین رانندگان رد و بدل شد ابعاد این تغییر نرخ مشخص شد و گویی دوستان ما تازه از خواب بیدار شدند.

از این رو نمی توان گفت این اعتصاب برنامه ریزی شده و از پیش تعیین شده باشد بلکه رانندگان زمانی که به جایگاه های سوخت در جاده ها و شهرها رسیدند تازه متوجه این افزایش شدند و تصمیم گرفتند در کنار همان پمپ های سوخت توقف کنند.

بسیاری از رانندگان در حال حاضر در جاده ها و هتل های بین راهی توقف کرده اند. شنیدیم که خبر اعتصاب در سندیکای کامیون داران هم مطرح شده و آنها به دولت اعلام کردند. حتی شایعه شد موقتا قیمت کاهش پیدا کرده که ما چیزی ندیدیم./پایان نقل قول

یادآور می شوم سندیکای کامیونداران تهران واقع در خیابان خواجه نظام نزدیک سازمان نظام وظیفه عمومی است که دیشب و امشب تا ساعاتی پس از نیمه شب چراغ های آن روشن و رفت و آمد در آن جریان داشت .