۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

نگرانی شدید آمریکا از فعالیتهای مخفی اتمی رژیم

صدای آمریکا: يک فيزيکدان هسته ای بحران بعدی در فعاليتهای هسته ای ايران را به کارگيری سانتريفيوژهای جديد ميداند. دولت آمريکا نيز اين نگرانی را دارد که اگر ايران بتواند چنين تکنولوژی را در اختيار داشته باشد سريعتر از انتظار ميتواند به مرحله داشتن توانايی توليد بمب اتمی برسد.

آخرين گزارش آژانس اتمی سازمان ملل حاکی است که ايران قصد دارد چند صد سانتريفيوژ جديد را که به ادعای جمهوری اسلامی برای تحقيق و توسعه است در سايت فردو بکار اندازد و فعلاً اين سانتريفيوژها را در نطنز، آزمايش ميکند.

سالهاست که ايران روی سانتريفيوژهای سريع کار ميکند و ديويد آلبرايت که اکنون مدير مؤسسه علوم و امنيت بين المللی است معتقد است علت اينکه تا کنون دولت ايران در اين کار موفق نبوده است بخاطر کمبود قطعات و لوازم ضروری برای انجام اين امر است.

از سوی ديگر بگفته يک مقام دولت آمريکا ۳ تا ۶ ماه زمان لازم است تا ايران همين سانتريفيوژهای موجود را ارتقاء داده و به خواسته خود برسد.

محمود احمدی نژاد روز سه شنبه در کرج گفت که اگر غرب با تهديد به تحريم به جلسه بعدی مذاکره بيايد ايران به فعاليتهای خود سرعت خواهد بخشيد.

نکته اصلی نيز در نگرانی های آمريکا اين موضوع است که ايران طبيعتاً فعاليتهای خود را در محلی مخفی که هنوز آژانس يا جهان از آن خبر ندارد انجام دهد که بدون مزاحمت کار سريعتر، پيش خواهد رفت.


رژیم تهران در پی انجام آزمایش هسته ای با کره شمالی

گزارش فاکس نیوز: یکی از موسسات وزارت امور خارجه کره جنوبی در روز 24 دسامبر از حفر تونلی در کره شمالی جهت انجام آزمایش هسته ای در ابتدای سال آینده میلادی در آن کشور خبر داده بود. گزارشهای رسیده از ایران حاکی از توافق رژیم تهران و کره شمالی برای حضور تیمی از کارشناسان هسته ای تهران در کره شمالی جهت انجام این آزمایش هسته ای به صورت مشترک و در نظر گرفتن پاداش مالی متقابل از سوی رژیم تهران برای دولت کره شمالی جهت انجام این اقدام مشترک است.

همکاری کره شمالی و رژیم تهران در زمینه موشکهای بالستیک من جمله تولید موشک شهاب 2 از روی طرح موشک کره ای با نام نودانگ 1 بر کسی پوشیده نیست و گزارشهای اخیر ویکی لیکس بیانگر دستیابی رژیم تهران به موشک هایی جدید با قابلیت حمل کلاهک هسته ایست که قابلیت هدف قرار دادن تمام پایتخت های کشورهای غرب اروپا را دارا هستند و طرح آن از طریق کره شمالی به دست رژیم تهران رسیده است.

همکاری رژیمهای تهران و پیونگ یانگ تنها به موشکهای بالستیک محدود نمی‌شود بلکه آنها برای تولید تسلیحات هسته ای رژیم تهران نیز همکاری دارند و اطلاعات تقسیم شده میان دو حکومت تنها محدود به آزمایش های هسته ای نیست بلکه در توانایی رژیم تهران برای ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته تر نسل P2 که برای تولید 2.5 برابر بیشتراورانیوم غنی شده نسبت به مدل P1 نیز نمود پیدا کرده است.

افشاء اخیر اطلاعاتی در مورد کره شمالی از احتمال غنی سازی اورانیوم از سوی این کشور برای استفاده در ایران حکایت دارد و رژیم تهران به منظور اجتناب از واکنش نظامی احتمالی با غرب، در حال همکاری مخفیانه با کره شمالی است تا زمانی که بتواند موشک های بالستیک خود را به کلاهک هسته ای مجهز سازد. رژیم تهران علیرغم تصویب چهار دور تحریم از سوی سازمان ملل همچنان برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای از تمام راه های ممکن تلاش می‌کند.