۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

بازداشت اعضای تحریریه روزنامه شرق

 احمد غلامی دبیرتحریریه و کیوان مهرگان دبیر سرویس سیاسی و فرزانه روستای دبیر سرویس بین الملل روزنامه شرق ساعاتی پیش توسط نیروهای امنیتی با مراجعه به روزنامه شرق و در برابر اعتراض سایر خبرنگاران این سه نفر را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل نمودند نیروهای امنیتی دستگیر شدند.  
گزارشهای رسیده حاکی است که مأموران امنیتی عصر روز سه شنبه ۱۶ آذر با حضور در تحریریه روزنامه شرق، احمد غلامی، سردبیر، علی خدابخش، سرمایه گذار، فرزانه روستایی، دبیر گروه بین الملل و کیوان مهرگان، دبیر سرویس سیاسی این روزنامه را با خود بردند. بر اساس این گزارش، مأموران پس از ورود به تحریریه روزنامه، ابتدا تلفن های همراه خبرنگاران را جمع کردند و پس از بازرسی تحریریه، چهار نفر نامبرده را با خود بردند. علت این بازداشت اعلام نشده است.
این روزنامه ۳ بار دور دوران فعالیت خود توقیف شده است. اولین بار به مدت یک روز و در کنار روزنامه "یاس نو" پیش از برگزاری انتخابات مجلس هفتم و بدلیل پوشش دادن خبر مربوط به نامه اعتراضی نمایندگان مجلس ششم به خامنه ای پس از رد صلاحیت گسترده آنها بود و همچنین پوشش دادن سخنان وکیل زهرا کاظمی در جریان دادگاه بود. پس از ارسال نامه‌ای به سعید مرتضوی و عذر خواهی از وی بدلیل انتشار نامه نمایندگان مجلس ششم ، شرق توانست فعالیت خود را از سرگیرد.