۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

اظهارات مبهم دادستان تهران در مورد بازداشت نازنین خسروانی: این متهم جرائم امنیتی دارد

دادستان تهران در جلسه خبری روز سه شنبه ۱۶ آذر خود طی سخنانی گفت که نازنین خسروانی روزنامه نگار زندانی دارای جرائم امنیتی است که برخی از آنها را پذیرفته است.او همچنین از اینکه مادر این زندانی عقیدتی با رسانه ها در خصوص وضعیت دخترش گفت وگو می کند انتقاد کرد و خانواده این روزنامه نگار را از انجا چنین کاری برحذر داشت.کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

نازنین خسروانی
یکی از نزدیکان به این روزنامه نگار عقیدتی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت پنهان کاری و بی خبری از وضعیت خانم خسروانی به همراه اظهارات دادستان تهران خانواده وی را بسیار نگران کرده است: « نازنین از هنگام دستگیری تنها یک بار تماس گرفته وامکان ملاقات با او هم وجود ندارد.
جعفری دولت‌آبادی درخصوص آخرین وضعیت پرونده نازنین خسروانی گفت: «هفته گذشته با این متهم در زندان ملاقات کرده‌ام حالا برخی مطبوعات ننویسند که دادستان با فتنه‌گران ملاقات می‌کند ،چرا که این از وظایف دادستانی است….در این ملاقات به خانم خسروانی گفتم که شما بازیچه دست برخی دشمنان نظام شده‌اید. این متهم جرائم امنیتی دارد که بخشی را هم خود قبول کرده‌ است اما مادر وی مرتباً با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند به همین دلیل به مادر وی نیز گفتم اگر به دنبال کمک کردن به فرزند خود هستی بهتر است با رسانه‌های ضد نظام مصاحبه نکنید.»
دادستان تهران در مورد اینکه چه نوع جرائم امنیتی توسط این روزنامه نگار رخ داده است سخنی نگفته است و همچنین توضیحی درمورد اینکه وی چه موضوعاتی را قبول کرده نداده است.
خانم خسروانی روز چهارشنبه ۱۱ آبان در منزلش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و تا کنون تنها یک بار با خانواده اش تماس تلفنی داشته است. او روز پنجم با منزل خود تماس گرفت و گفت که در سلول انفرادی در زندان اوین است. تا کنون دلیل دستگیری و اتهاماتی که موجب دستگیری وی شده از سوی مقامات مسوول ارائه نشده است.