۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

گزارش اوضاع تهران تا ساعت 10 صبح

امروز 25 بهمن ماه «روز خشم مردم» ایران است. تقریبا در تمامی نقاط شهر به ویژه تقاطع های مسیر تظاهرات از میدان امام حسین تا میدان آزادی نیروهای امنیتی مستقر شده اند.

ساعت 10 صبح امروز در چهارراه قصر جوانی با پرچم سبز بالای چرثقیلی بلند رفته بود و عکس دو نفر را دست داشت و با فریاد آنها را نشان می داد. نیروهای امنیتی در پایین جرثقیل تنها نظاره گر این جریان بودند چرا که آن جوان تهدید می کرد اگر کسی به بالای جرثقیل نزدیک شود خد را به پایین پرتاب خواهد کرد. به نظر می رسید تصاویر مربوط به نزدیکان آن جوان بود که در تظاهرات گذشته به شهادت رسیده بودند.

ترافیک بیش از حد همیشگی است. عده زیادی از مردم با خودروهای خود از هم اکنون به خیابان آمده بودند. وقتی به پلاک آنها دقت کردم عده ای زیاد از آنها با زیرپا گذاشتن طرح محدودیت های ترافیکی راهنمایی و رانندگی به خیابان ها آمده بودند اما پلیس هرگز بر آنها تمرکز نداشت.

هرچه به خیابانهای مرکزی نردیک تر می شویم تراکم جمعیت بیشتر می شود. SMS با اختلال روبروست اما تا این ساعت مکالمه با تلفن های مبایل همچنان ممکن است.

در تمامی پمپ های بنزین و بانک های دولتی و خصوصی چند سرباز نیروی انتظامی مستقر هستند. از دسته های موتورسواران لباس شخصی تا این ساعت خبری نبوده و فعلا کنترل شهر با پلیس است. در ایستگاه های مترو نیروهای امنیتی مستقر هستند و حرکات مردم را زیر نظر دارند.

آنچه مهم است التهاب شهر است که حکومت را دستپاچه از تصمیم گیری نموده. از برخی شنیدم که ادارات دولتی که تا روز گذشته به پرسنل خود مجوز اضافه کاری نمی دادند امروز اعلام کردند که اضافه کاری تا ساعت 6 بعد از ظهر مانعی ندارد!

شنیده ها حکایت از آن دارد که بانک هایی که ساعت کاری آنها تا ساعت 16 است باید قبل از این ساعت به کار خود پایان دهند.

چند عابر بانک در مسیر انقلاب را چک کردم بدون هیچ مشکلی پول در اختیار مردم قرار می داد. اما گویا به کتاب فروشی های مقابل دانشگاه تهران دستور داده شده در صورت ابلاغ موظف هستند کار را تعطیل کنند .