۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

25 بهمن حرکت بسوی سرنگونی

برابر تماس دوستان از سطح شهر با اینکه هنوز یکساعت به ساعت اعلام شده راهپیمائی باقی مانده ولی سیل مردم بسمت میادین شهر از جمله میدان دوم صادقیه – میدان انقلاب – میدان آزادی- میدان اما م حسین وخیابانهای منتهی به این میادین اعم از بزرگ راهها اشرفی اصفهانی – همت موج سواره باعث راه بندان بسیارفشرده باعث رکود در رفت آمد خودروها گردیده تا جائیکه حتی راکبین موتور سوار قادر به حرکت دراین ترافیک نیستند.
نیروی انتظامی دست بیک لشکر کشی وسیع زده و حجم نیروها در طول خیابانهای انقلاب و آزادی بوضوح عیان است. در خیابان محمد علی جناح و اتوبان ستاری از شمال به جنوب وضعیت ترافیک هر لحظه فشرده تر و در هم بسته ترمیشود که این امرموجب کندی جابجائی نیروها را رقم زده. همین حالا خبر رسید که هزاران شهروند تهرانی رو بمیدان امام حسین آورده و بخشی از مردم در کف خیابان خوابیده و نیروهای انتظامی تلاش میکنند که بمنظور متفرق کردن مردم با خشونت بیانی و تهدید به خشونت متوسل شده اند. خوشبختانه هنوز هیچ اثری از حضور نیروهای لباس شخصی و بسیجی ها گزارش نشده واگر هم بمیدان فرا خوانده شده باشند شاید با توجه به حضور گسترده مردم که پیش از ساعت رسمی تظاهرات دیده شده آنها را بصورت منفعل در مکانهائی که از قبل برای استقرارآنها درنظر گرفته شده فقط شاهد حضور مردم هستند. دوستان مبارز میدانی خبر از گسترش لحظه به لحظه مردم به میادین و خیابانها داده اند که انتظار میرود با نزدیک شدن به ساعت رسمی تظاهرات جمعیت از مرز صدها هزار نفری بگزرد و بمرز میلیونی برسد.
نکته قابل توجه اینست که هنوز ادارات تعطیل نشده وهر چه که بسمت تاریکی شب نزدیک شویم انتظار میرود که هر لحظه بر حجم جمعیت در میادین وخیابانها گسترش بیشتری بیاید. بهمبن دلیل هنوز هیچ گزارشی بجز دریک مورد در خیابان دکتر معین که منجر به عقب نشینی نیروهای دولتی شده هنوز هیچ گزارشی از برخورد نیروها با مردم دریافت نشده. حضور زنان و دختران و مادران پارک لاله در میدان انقلاب موجب شذ تا نیروها به آنها اخطار نمایند که میدان را ترک گویند که مادران بسمت خیابان جمالزاده امیر آباد سابق وبسمت پارک لاله نمودند وبا حمایت گسترده مردم بحرکت خود ادامه دادند . پارک لاله نیز مملو از جمعیت است که بصورت سیال در حرکت هستند.