۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

آخوند حکومتی: طلبه خانواده، همانند پزشک خانواده

سایت حکومتی عمارها: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی، روز گذشته در جلسه انس طلاب جدید الورود مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به تعداد محدود طلاب حوزه نسبت به جمعیت کل کشور اظهارداشت: وقتی در شهری مانند همدان، نسبت تعداد طلاب به دانشجویان ۳۵۰ به ۱۳ هزار نفر است، چه توقعی دارید؟ آیا اصلا می توان با این تعداد کاری کرد؟ نباید انتظار بی جا و توقع معجزه داشت.
* طلبه خانواده، همانند پزشک خانواده
وی افزود: چگونه باید اسلام را فراگرفت، مگر نباید روحانی و طلبه در جامعه حضور یابد و تبلیغ اسلام کند؛ بنابراین باید در هر خانواده یک طلبه برای تبلیغ و هدایت حضور داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی تصریح کرد: همان طور که کارشناسان علم بهداشت ودرمان دریافتند که امروز پزشک خانواده نیاز است، امروز به روحانی خانواده نیازمندیم و باید در هر خانواده یک روحانی حضور داشته باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هرگز مدرک های دانشگاهی که از دانشگاه های معروف و مهم آمریکا و کانادا کسب کرده ام را با طلبگی مقایسه نمی کنم و به هیچ یک از آنها نمی بالم، چون هر چه دارم از طلبگی است.
* موفقیت‌های دانشگاهیم به خاطر طلبگی است
وی گفت: برکتی که در طلبگی می بینم، هرگز در یکی از درس های دانشگاهی نمی بینم و حتی معتقدم موفقیت های دانشگاهی من به خاطر طلبگی بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: راه طلبگی، بهترین و درست‌ترین مسیر زندگی است، منتها باید در این راه حتما نفس را مهار کرد و یک روحانی مهذب شد، چون روحانی بی تقوا، خطرناک ترین فرد برای اسلام است.
* طلبگی هیچ نقصی ندارد
وی تصریح کرد: حوزه های علمیه و طلبگی هیچ نقصی ندارند و اگر هم نقصی وجود دارد از خود طلاب، مدیر مدرسه و مسئولین است و نفس روحانیت هیچ نقصی ندارد.
این استاد حوزه به دیگر ویژگی های حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: بر خلاف دانشگاه که در دروس سطحی کار می کنند، حوزه بسیار سخت گیر تر و عمیق تر کار علمی انجام می دهد، دانشگاه امکانات تحصیلی بالایی دارد، ولی در حوزه چیزی نیست و طلبه از همان اول باید بیاموزد که چگونه برای کسب علم تلاش کند و سختی بکشد.
وی گفت: دانشجویی که وارد حوزه می شود، از آنجایی که با فضای حوزه آشنا نیست و نحوه تحصیل در حوزه را نمی شناسد، در ابتدای طلبگی نیازمند تلاش و کوشش بیشتری است؛ بنابراین والدین باید او را حمایت و دلگرم کنند.
* طلبه واقعی دلبسته اهل بیت‌(ع) است
حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی در پایان خاطرنشان کرد: طلبه واقعی همواره دلبسته و وابسته به اهل بیت‌(ع) است و در سایر اقدامات و فعالیت های برای خدا نیت خود را خالص کنید.