۱۳۸۹ بهمن ۳۰, شنبه

دعوت دانشجویان برای بزرگداشت جان باختگان ۲۵ بهمن

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران با انتشار بیانیه ای از دانشجویان و هموطنان برای راهپیمایی روز اول اسفند دعوت کردند.

به گزارش دانشجو نیوز، پس از شهادت حداقل دو تن از دانشجویان در تظاهرات ۲۵ بهمن ماه در تهران گروههای دانشجویی و سیاسی از دانشجویان و هموطنان برای برگزاری مراسم هفتم صانع ژاله و محمد مختاری در روز اول اسفند ماه دعوت به عمل آوردند.

در همین راستا جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نیز با انتشار بیانیه ای نوشته اند: "آنچه مبرهن است اگر امروز سکوت کنیم فردا چاره ای جز تن دادن به ظلم و ستم نخواهیم داشت." در این بیانیه همچنین از دانشجویان و هموطنان خواسته شده است تا با حضور خود "به اقتدار طلبان نشان دهند هنوز به آرمان های سبز خود ایمان داشته و نمی گذارند خون امثال صانع ها و محمدها توسط صاحبان قدرت پایمال و مصادره شود."

متن این بیانیه به شرح زیر است:

آنچه این روزها بر ما می رود بازتاب ظلمی است که سالهاست بر ما روا داشته اند. بیست و پنجم بهمن عده ی کثیری از هموطنان جهت فریاد کردن حقوق پایمال شده ی خود به خیابان ها رفتند و در پی آن با چماق و گلوله بدرقه شدند.

دو دانشجوی بی گناه به ضرب گلوله ی نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند و از پس آن پیکر پاکشان بر شانه های قاتلانشان رفت.

شهید اول صانع ژاله ابتدا با ادعای کذب صاحبان قدرت به بسیجی بودن نائل شد و سپس با تهمت ناروای جاسوسی برای سرویس های امنیتی روبرو شد. حال آنکه اگر نگاهی مختصر به سابقه ی فعالیت های این شهید بیندازید از نزدیکی او به مرحوم منتظری و میر حسین موسوی آگاه خواهید شد. شهید دوم محمد مختاری، کسی که در مراسیم تشییع جنازه اش، مادر و پدرش حق حمل تابوت او را نداشتند و مشتی مزدور او را به آرامگاه ابدی اش هدایت کردند.

صاحبان قدرت آنقدر در دروغ غرق شده اند که حتی نگاهی به صفحه ی فیس بوک این شهید نینداختند تا پوستر تبلیغات تظاهرات ۲۵ بهمن را ببینند و بخوانند که او از خدا خواسته ایستاده مردن را نصیب او کند.

دانشجویان داغدیده ی علم و صنعت
یاران دبستانی کیانوش آسا

آنچه شما دیده اید و داغی که در سینه هایتان دارید این روزها به دانشگاههای دیگر سرایت کرده است. دانشجویان را به شهادت می رسانند و آنگاه با دروغ و تزویر سعی در قلب کردن حقیقت دارند.

مشتی وکیل الدوله شعار اعدام کروبی و موسوی سر می دهند و عده ای جیره بگیر در پی آن به شهدای سبز توهین می کنند.

آنچه مبرهن است اگر امروز سکوت کنیم فردا چاره ای جز تن دادن به ظلم و ستم نخواهیم داشت.

از شما می خواهیم همچون همیشه برای پاسداشت خون شهیدان راه حق به خصوص دو شهید ۲۵ بهمن جهت بزرگداشت آن ها روز یکشنبه یک اسفند ساعت ۳ بعد از ظهر در خیابان ها حضور پیدا کرده و به تشنگان قدرت نشان دهید حق را نمی شود با چماق و گلوله پنهان کرد.

از هموطنانمان نیز می خواهیم در این روز هم گام با دانشجویان داغدیده، به اقتدار طلبان نشان دهند هنوز به آرمان های سبز خود ایمان داشته و نمی گذارند خون امثال صانع ها و محمدها توسط صاحبان قدرت پایمال و مصادره شود.