۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

حقوق 70 میلیونی یکی از متهمان‬ اختلاس

وکیل مدیرعامل سابق شرکت تراورس گفت: مه آفرید با وزارت راه تعامل داشت و تفاهم نامه ای نیز امضا کرده بودند.

به گزارش مهر، در ادامه هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی پس از دفاعیات متهم وکیل مدافعش گفت: مه آفرید قبلا گفته بود که تمامی مسئولیت ها با خودش بوده است و رشوه ها را خودش پرداخت کرده است. تفاهم نامه ای بین برخی از مدیران وزارت راه و مه آفرید وجود دارد که نشان می دهد که تعاملات شرکت قبل از خرید بوده است که موکل من در آن زمان در شرکت حضور نداشته است.

وی ادامه داد: مه آفرید گفته بود که اگر پول نمی دادیم کار را به ما واگذار نمی کردند. موکلم هر کاری را که انجام داده است با دستور مه آفرید بوده است. در راه آهن شیراز- بندرعباس قرار بود دو درصد قرارداد با شرکت «ه» به مدیران وزارت راه داده شود که با الحاقیه ها این میزان کم شد.

در ادامه قاضی گفت: اگر جعبه سیاه در دادگاه حضور داشت تکلیف این موضوع مشخص بود که وکیل در پاسخ به قاضی گفت وی رمز جعبه سیاه این پرونده است.

وکیل پرونده افزود:موکل من گفته است که مدیریت وزارت راه عوض شد و من نیز جلوی پرداخت این دو درصد را که ۲۴ میلیارد تومان بوده است گرفته ام. برای چهار میلیاردی که دریافت کرده اند ۲ میلیارد تومان سفته و ۲ میلیارد تومان چک داده اند. این چهارمیلیارد به شرکت «ه» پرداخت شد که پیش پرداخت بوده است.

وکیل متهم ادامه داد: در کیفرخواست اشاره ای به مستند اتهامی نشده است. درمورد رشوه نیز براساس اظهارات متهمان به طور قطعی فرد رشوه دهنده معلوم نیست. احتمالا این پول ها جزئی از همان کیف های پر از پول مه آفرید است. در خصوص تحصیل مال نامشروع نیز موکلم همان روز ۷۰۰ میلیون تومان را به حساب گروه امیر منصور آریا واریز کرده است. آقای«ر» خودش پول ها را به متهم داد که آن هیچ وقت از آنها استفاده نکرد.

وی در ادامه تقاضای صدور حکم برائت و آزادی متهم پرونده را کرد که قاضی سراج در پاسخ به این درخواست گفت: موکل شما ماهی ۷۰ میلیون تومان پول می گرفته است. وکلا در حال پاک کردن صورت جلسه هستند.