۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

افزایش تنش در خلیج فارس و ورود آمریکا + فیلم


نيروي هوايي آمريكا پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي رادار گريز "اف - 22" خود را در پايگاه هوايي امارات متحده عربي مستقر كرده است. 

به گزارش شبكه خبري "فاكس نيوز" ارتش آمريكا چندين جنگنده اف -22 كه از پيشرفته‌ترين جت‌هاي جنگنده آمريكا محسوب مي‌شوند را در يكي از پايگاه‌هاي هوايي يكي از متحدان واشنگتن در فاصله كمتر از 200 مايلي ايران مستقر كرده است. 

نيروي هوايي آمريكا اشاره‌اي به اينكه چه تعداد از اين جنگنده‌ها به كار گرفته شده‌اند و يا مكان استقرار آنها نكرد اما مقامات آمريكايي به صورت محرمانه به شبكه خبري "فاكس نيوز" اعلام كرده‌اند كه اين جنگنده‌ها در آشيانه هواپيماها در پايگاه هوايي "الظفره"‌ي امارات مستقر شده‌اند. 

يكي از مقامات نيروي هوايي آمريكا با اشاره به اينكه اين جنگنده‌ها پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي آمريكايي است و رقيبي ندارد، اعلام كرده است: جنگنده‌هاي اف -22 هنوز به عنوان جنگنده‌هاي رزمي تصور نمي‌شوند؛ اين جنگنده‌ها در جنگ‌هاي آمريكا در عراق و افغانستان و يا حتي ليبي به كار گرفته نشدند؛ اين جنگنده‌ها رادار گريز هستند و مخصوص جنگ‌هاي هوايي هستند اما در عين حال مي‌توان از آنها در حملات هوايي هوا به زمين نيز در صورت نياز استفاده كرد. 

در همين رابطه و با انتشار خبر استقرار هواپيماهاي اف 22 آمريكايي در پايگاهي در امارات متحده عربي شبكه خبري فاكس نيوزبه نقل از مقامات نيروهاي هوايي اين كشور نوشت كه استقرار اين هواپيماهاي جنگنده تهديدي عليه رژیم ايران نيست و در چارچوب همكاري‌هاي امنيتي با شركاي منطقه‌اي واشنگتن صورت مي‌گيرد. 

به گزارش فارس، استقرار اين هواپيماها در شرايطي صورت مي‌گيرد كه امارات متحده عربي در روزهاي گذشته با به راه انداختن يك جنگ تبليغاتي گسترده عليه جمهوری اسلامی ايران ادعاهاي خود درباره سه جزيره ايراني ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك را تكرار مي‌كند و از امروز مانور نيروهاي سپر جزيره (نيروهاي مشترك شوراي همكاري خليج فارس) با عنوان جزاير وفاداري در آب و خاك امارات برگزار مي‌شود. 


کشورهای عربی به شدت نگران موفقیت گفت‌وگوهای اتمی هستند 

رادیو فردا: در واکنش به استقرار جنگنده‌های اف- ۲۲  آمریکایی در «امارات»، یک عوض کمیسیون امنیت ملی مجلس، می‌گوید کشورهای عربی از اینکه گفت‌وگوهای هسته‌ای با موفقیت همراه شود، نگران هستند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که نیروی هوایی آمریکا به تازگی پیشرفته‌ترین جنگنده‌های خود در را در پایگاه الظفره ابوظبی مستقر کرده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن آنکه به مقام‌های ایرانی هشدار داد، «در زمین امارات بازی نکنند» این نقل و انتقال‌های نظامی را بی‌ارتباط با ادعاهای امارات درباره ابوموسی ندانست.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «کشورهای عربی قراردادهای مختلف خرید و همکاری نظامی با آمریکا و کشورهای اروپایی را دارند اما این قراردادها را در موقع طرح مباحث سیاسی با دیگر کشورها از جمله ایران مطرح می‌کنند و حسب موقعیت سیاسی خاص جهت استفاده سیاسی به افشای آنها دست می‌زنند.»

وی افزود: «واقعیت این است که کشورهای عربی در شرایط کنونی که ایران و ۱+۵ گام‌های اولیه را در راستای دیپلماسی برداشته‌اند، از این موضوع به شدت نگران هستند. »

فلاحت پیشه تاکید کرد: «در طول تاریخ مناسبات خارجی ایران هر وقت ایران سعی کرده با کشورهای غربی، آمریکا یا کشورهای اروپایی وارد فاز مذاکره شود بلافاصله کشورهای عربی سعی کردند مشغله‌ای را مطرح کنند؛ موضوعی که از ابتدای دهه ۱۹۹۰ میلادی مشخصا بر اساس جزیره ایرانی ابوموسی شکل گرفت. اکنون هم همزمان با نشست استانبول و معرفی بغداد به عنوان محل نشست بعدی، ‌این مباحث توسط برخی کشورهای عربی و مشخصا امارات مطرح شده است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برنامه کشورهای عربی برای رزمایش مشترک در خلیج فارس گفت: «در چنین شرایطی تحت عنوان یک مشغله سیاسی مسایلی از قبیل اعزام هواپیماهای اف ـ۲۲ آمریکایی یا مانور مشترک سپر جزیره و مواردی از این دست مطرح می‌شود.»

وی در ادامه خطاب به دولتمردان ایرانی گفت: «توصیه من به مسئولان جمهوری اسلامی این است که در زمین امارات و کشورهای عرب بازی نکنند.