۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

کرزای: شکست دستگاههای اطلاعاتی افغانستان و ناتو

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان امروز اعلام کرد، حملات انتحاری هماهنگ روز یکشنبه طالبان در کابل و سه شهر دیگر افغانستان از شکست دستگاه های اطلاعاتی نیروهای افغان و ناتو حکایت دارد. 

وی در بیانیه ای اعلام کرد، نفوذ تروریست ها در کابل و دیگر استان ها شکست اطلاعاتی برای ما و به ویژه برای ناتو است و باید درباره آن تحقیقی جدی انجام شود.

طالبان که از همان حملات اولیه از آغاز تهاجم بهاری خود سخن گفتند دهها عامل انتحاری خود را اعزام کردند که به ویژه پارلمان، سفارتخانه های غربی، نیروی ناتو و یک معاون رئیس جمهوری را در کابل و همچنین تاسیسات دولتی و پلیس را در سه شهر دیگر استان هدف قرار دادند. 

رئیس جمهور افغانستان در بیانیه خود از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی که به گفته وی به سرعت برای مهار کردن تروریستها وارد عمل شدند، تجلیل کرد. 

درحالی که کارشناسان و دیپلماتهای غربی از قدرت نمایی جدید طالبان با نزدیک شدن به زمان خروج نیروهای ناتو در اواخر سال و هزار وچهارده، متعجب شده اند، کرزای گفت، نیروهای امنیتی افغان به ملت ثابت کردند که می تواننند از کشور خود با موفقیت دفاع کنند.

  در سال دو هزار وچهارده قرار است روند انتقال مسئولیت امنیتی کشور به نیروهای افغان خاتمه یابد .

کارشناسان این کار را غیر عملی می دانند و عقیده دارند این نیروها به سبب کمبود امکانات و فساد مالی هرگز نمی توانند این کار را در این تاریخ انجام دهند.