۱۳۹۱ فروردین ۳۰, چهارشنبه

گوش دولت به حرف‌های مجلس بدهکار نیست


افرادی که یک روز رای به استیضاح می‌دهند و روز دیگر آن را پس می‌گیرند، نمی‌توانند نمایندگان خوبی برای دوره آینده باشند/دولت و مجلس تلاش می‌کنند تا مسائل را از طریق حکمیت خاتمه دهند كه اين چندان خوشایند نیست.

ایلنا: يک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: افرادی که یک روز رای به استیضاح می‌دهند و روز دیگر آن را پس می‌گیرند، نمی‌توانند نمایندگان خوبی هم برای دوره آینده باشند. 

جلال جلالی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه اصولا در اواخر عمر مجلس مسئولین دولتی به حرف نمایندگان توجه نمی‌کنند، تصریح کرد: دولت نشان داده است که گوشش زیاد به حرف‌های مجلس بدهکار نیست. 

وی ادامه داد: هم اکنون دولت و مجلس تلاش می‌کنند تا مسائل را بدون تنش و از طریق حکمیت خاتمه دهند در حالیکه این مساله چندان خوشایند نیست. 

جلالی زاده در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: اگر مجلس هشتم در اوایل کار خود در مقابل دولت تا این حد انعطاف نشان نمی‌داد و از ابزارهای نظارتی خود به شکل قاطعانه استفاده می‌کرد، قانون هم به طور کامل اجرا می‌شد. در حالیکه ضعف مجلس به ویژه در نقش نظارتی خود موجب شد تا کشور از لحاظ سیاسی و اقتصادی با چالش مواجه شود. 

جلالی‌زاده اضافه کرد: نمایندگان باید بدانند که مردم نماینده منتخب خود را زیر نظر دارند و یک نماینده موظف است تمام وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهد، بنابراین افرادی که یک روز رای به استیضاح می‌دهند و روز دیگر آن را پس می‌گیرند، نمی‌توانند نمایندگان خوبی هم برای دوره آینده باشند.