۱۳۹۱ اردیبهشت ۸, جمعه

تهدید مجدد پاسداران علیه ناو هواپیمابر آمریکایی

 به گزارش زلال نیوز، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با سی و سومین سالگرد تصویب اساسنامه سپاه پاسداران، به مرور اجمالی عمکرد این نهاد انقلابی در طول سالهای گذشته و  موضوعاتی دیگر نظیر توان موشکی موشکی سپاه، رمزگشایی از پهپاد آمریکایی، نحوه مقابله با تهدیدات پیرامونی، ارزیابی از استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در اطراف ایران و ... پرداخت.


غرق کردن و از کار انداختن ناو هواپیمابر آمریکایی بسیار راحت است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه این تصور غلط است که یک ناو هواپیمابر با غرق شدن از کار می‌افتد، خاطرنشان کرد: اولا غرق کردن همچین ناوی خیلی پیچیده نیست، دوما بقدری تجهیزات پیشرفته و ظریف و حساس در این ناوها به کار رفته که دوستان به مزاح می‌گویند اگر یک ترقه در عرشه این ناو بترکد حتما به یک گوشه‌ای از آن آسیب می‌زند یعنی با کوچکترین انفجاری در یک گوشه‌، این ناو قطعا از کار می‌افتد و مهمتر از خود ناو آدم‌های آن هستند که از کار می‌افتند.


یک موشک کوتاه برد ما در مقابل آمریکایی‌ها نقش یک موشک قاره‌پیما را دارد

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه رفت و آمد ناوهای آمریکایی را کنترل و نظارت می‌کنیم و اگر دست از پا خطا کنند پاسخ لازم را خواهیم داد، گفت: آنها در کشورهای اطراف ما و حاشیه‌ خلیج فارس پایگاه‌های هوایی و زمینی دارند که دائما تحت نظارت و کنترل مجموعه‌های اطلاعاتی ما هستند و مراقبت لازم انجام می‌شود. ما الان دیگر نگران حضور آنها نیستیم البته اوایل که آمده بودند مقداری نگرانی وجود داشت و آنها تهدید برای محسوب می‌شدند ولی الان واقعا برای ما فرصت هستند و هیچ نگرانی نداریم و آنها هم خوب این را می‌فهمند.


تحریم‌ یک رحمت دیگر برای ملت ایران است

وی ادامه داد: ملت ایران باید شرایط فعلی تحریم که گسترده‌‌تر از گذشته است را هم تبدیل به فرصت کند و این شدنی است. ما اگر بخواهیم یک کشور مقتدر و قوی باشیم باید وابستگی‌هایمان به دنیا قطع شود و آنها بیایند به ما التماس کنند. ما نیازی به آنها نداریم و این پروژه‌ای است که از آن عبور خواهیم کرد و نگاه‌مان به این حرکت، مثبت است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: بعنوان مثال جنگ، خود به خود جز خرابی و ویرانی چیزی به همراه ندارد ولی زمانی که امام(ره) آن را رحمت معرفی می‌کنند، امروز هم ما باید بپذیریم که این تحریم‌ یک رحمت دیگر برای ملت ایران است.