۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

آمریکا باید برای اقدام نظامی علیه رژیم تهران آماده باشد


به گزارش رادیو آلمان، سناتور مارکو روبیو، معاون احتمالی رامنی در انتخابات ریاست جمهوری ‌آمریکا خواهان جلوگیری از قدرت‌یابی رژیم ایران در خاورمیانه شد. وی گفت آمریکا باید متحدانش را برای یک "راه‌حل نظامی" علیه جمهوری اسلامی آماده کند.

سناتور مارکو روبیو از حزب جمهور‌یخواه آمریکا در روز چهارشنبه (۶ اردیبهشت/۲۵ آوریل) گفت سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه باید بگونه‌ای تنظیم شود که از قدرت‌گیری رژیم ایران در این منطقه جلوگیری کند. 

در صورت پیروزی میت رامنی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا احتمالاَ روبیو معاون وی در کاخ سفید خواهد بود.

روبیو که در موسسه "بروکینگز" در واشنگتن سخن می‌راند تاکید کرد که در صورت شکست تحریم‌ها و مذاکرات اتمی، آمریکا باید متحدان خود را برای "یک راه‌ حل نظامی" آماده کند.

نامزد احتمالی برای کسب مقام جانشینی ریاست‌‌جمهوری آمریکا تصریح کرد که ایالات متحده نباید در "حاشیه" رخدادهای خاورمیانه قرار گیرد، بلکه باید با قبول رهبری بتواند راه‌حلی برای بحران‌های جهانی ارائه دهد.

مارکو روبیو که سناتور جمهوری‌خواهان در ایالت فلوریدا است با اشاره به بلندپروازی‌های رژیم ایران در خاورمیانه گفت: «آمریکا در گذشته بصورت یک‌جانبه دست به عمل زده است و من فکر می‌کنم در صورت لزوم در آینده نیز باید این چنین عمل کند.»

نظرات سناتور مارکو روبیو درباره برخورد شدیدتر با رژیم ایران در حالی بیان می‌شود که میت رامنی پیشتر گفته بود: «می‌خواهم مردم آمریکا این را درک کنند که اوباما نه تنها در خانه و در داخل آمریکا، بلکه در مواجهه با رژیم ایران نیز که بزرگترین تهدید برای ایالات متحده آمریکا است، شکست خورده است.»